8.8.12

oreo kurabiyesi


bir ekmek yoksa oreo yesinler krizinden sonra
yana yakıla tarif aradım,
buldum, yaptım, oldu.

fotoğraf makinemi amcamda unuttuğum için
resimleri koyamıyorum ama üsttekinin aynısı işte.

geçeyim tarif isteyen okuyucularımı kırmama bölümüne(:

 
kurabiye için;

1 cup un (biraz daha alabilir)
1/2 cup kakao
1 çay kaşığı kabartma tozu
çeyrek çay kaşığı karbonat
çeyrek çay kaşığı tuz
1,5 cup şeker
1/2 cup ve 2 kaşık tereyağı
1 büyük yumurta


önce tereyağı ve şekeri krema haline gelene kadar çırpıyoruz,
sonra yumurtayı ekliyoruz
daha sonra tüm kuru malzemeleri birleştirip
eleyerek bu karışıma ekliyoruz
bu kadar.

kreması
2 bardak süt
2 kaşık un
2 bardak elenmiş pudra şekeri
2 çay kaşığı vanilya 

 kremayı da pişiriyoruz,
soğutuyoruz,
soğuyan kurabiyelerin üstüne sürüp
bir başka kurabiyeyle kapatıyoruz

cup ölçüsü için de ben
dr. oetker'in hem cup hem ml ölçen ölçü kabını kullanıyorum hep
 makinemi alınca onu da gösteririm

fakat cup ölçüsü olmayanlar,
1 cup'ı 1 su bardağı veya 
16 yemek kaşığı olarak baz alabilirler sanıyorum..

PS: verdiğim tarifle yapılan her oreo'ya ortak çıkarım
yapıp göndermeyen ne olsun!







 

14 yorum:

  1. Harika harika harikaaaaağ!..dönmene de ayrı bi sevindim.mucx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mmmmuah! benim adım ne biçim de dönen kadın!

      Sil
  2. Enfes görünüyor, en kısa zamanda denenecek:)

    YanıtlaSil
  3. sölemiştin.
    bugün değmesin yağlı boyada gördüm.
    hey yaptın ve güzel oldu demek ki.
    yapıciiim.
    allam en sevdiğim şeylerden buu.
    amaa favorim chocalete chip cookies.
    hadi onu da yap ve yazsan yaaa tarifini.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çaklıt çips kuuki dediğin içinde oreo olan, dışı çikolatalı böyle yamuk yumuk kurabiyeler mi? negroyla yapsam olur mu yav:D

      Sil
  4. Adsız13:10

    Hmm,kurabiyeleri severim bunu npt edeym

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kurabiye seversen, acilen not et(:

      Sil
  5. kurabıyeyi pişirmiyo muyuz ? o.o

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pişiriyoruz yav, o kısmı atlamışım ben. üstünden çok zaman geçti ama sanırım diğer kurabiye tarifleriyle aynı, 160 derecede. bi farklılığını hatırlamıyorum yani. hamurdan minik yassı yuvarlaklar yapıyosun, bu sebepten biraz daha az pişirmende, pişerken fırının yanında kontrol için beklemende fayda var

      Sil
  6. ahahah peki tamam tarif için teşekkürler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anlatabildim mi tam emin olamadım ama rica ederim(:

      Sil
  7. 1cup dediginiz olcu 200 mu yoks 250ml mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 240 mlye denk geliyor aslına bakarsanız, 250 mililitrelik bi bardak sorun çıkarmaz diye düşünüyorum

      Sil

 
;