16.8.12

la vita e bella!

güne buongiorno diye başlamışken
la vita e bella'yı hatırlamamak olmaz dedim
ve anında hatırlattım!
arada böyle zekiliklerim oluyor.
ne filmdi ama..
joshua'ya aşık eden,
roberto benigni'ye de..

her saniye ölme tehlikesiyle karşı karşıya
en olumsuz şartlarla dolu bi hayatı yaşarken bile
nasıl pozitif olunacağını gösteren
oğlu bir yahudi kampında olduklarını anlamasın diye
herşeyi oyun gibi gösteren bir baba..
ilk yarım saatiyle güldüren,
son yarım saatiyle hüngür hüngür ağlatan.
bittiğinde insanın kanını donduran;
kazanılan koskoca bir tanka bile sevindiremeyen..
belki beşyüzün üstünde film izledim bugüne kadar
ama hiçbiri hayat güzeldir kadar yer etmedi bende..
hiç bir film,
çocuğu olanları çakmasın diye
bunları yapan bu kadar sevimli bir baba barındırmadı bünyesinde
benim için:

mutlu uyandığım her sabaha
buongiorno principessa diye başlıyorsam,
umuyorum ki ben de filmin ilk yarısı gibi bir hayat yaşayabilirim.
ve yine umuyorum ki,
artık hayattan filmin son yarısındaki sahneler yok olur.
onlar anı olmak için bile çok çirkin..







9 yorum:

  1. Adsız15:38

    bu filmi hala izlemedim, çok şey kaybettim mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. normalde bir filmi izlemezsen birşey kaybetmezsin; sadece kazanamadığınla kalırsın diye düşünen bir insanım ama bu filmi izlemediğin için bana kalırsa çook çook çooook şey kaybetmişsin..

      Sil
  2. Muhteşem bir film muhteşem..ağlamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de.. yüz ellinci izleyişimde bile..

      Sil
  3. Çok ama çok muhteşem bir film, dediğin gibi konusuyla, senaryosuyla hayat güzeldir bambaşka bir film..

    YanıtlaSil
  4. Ayyyy, tebessüm ettirirken iç burkan, sonrasında mahveden bir film. Mükemmel bir film yahu.
    Zaten yahudi propagandalı filmler hep mükemmel oluyor. Schindler's List, Life is Beautiful, Pianist.....
    Irkçılığı anlatan bir filmi izlediğimde de hep ağladığım kanaatine vardım. ahahahaa. Mesela; American History X, The Help....
    Neyse, ne diyorduk ben uçtum. Film çok güzel, öylesine pozitif kalabilmek ölümüne zor. Demek ki, ebeveyn içgüdüsü. Bir de adamın karakteristik yapısı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karakterli adamlar sayıca çok azken, böyle karaktere sahip bir adam ancak filmlerde olur zaten..

      ırkçılık değil sadece; bırak insanı; hayvanlar konusunda bile birçok film ağlatıyor beni..misal haçiko.. demek ki; karakteristik yapımız..

      Sil
  5. Adsız19:41

    This text is invaluable. Where can I find out more?

    Feel free to visit my web blog - ranger forum

    YanıtlaSil

 
;