31.8.12

olmadı zaytung. bu sefer güldürmedi.

bu sefer güldürmedi klişesini
sırıtmadan yazabileceğimi ummazdım.
hele de zaytung için.

zira zaytung,
benim yegane eğlence kaynaklarımdan biriydi.

"Bağcılar'da kapkaç olayına karışan 
down sendromlu bir gencin
robot resminden yola çıkan polis,
eşgale benzeyen yaklaşık 700 şüpheliyi
gözaltına aldı..."


down sendromu üzerine senelerce yazılar okudum
kitaplar, makaleler,
bilimsel araştırmalar.
 önceleri biyoloji okuduğum için
mecburiyet olsa da,
zamanla çok iyi anladım.

zaytung haberleriyle,
hiç haketmedikleri halde haberlere malzeme olan
bazı insanların durumlarıyla falan
benim de alay etmişliğim vardır
iyi b.k yemişim.

ama kromozomları ayrılmadığı için
belki de hiç istemediği bi durumda olan insanlarla alay etmek
nasıl bir mizahi kültürün ürünü çok merak ediyorum.

ne yapacaktık?
evet lan hohoho ne kadar da benziyolar
çokomik mi diyecektik?

ne mizah, ne kültür, ne eğlence
hiçbiri böyle olmamalı.
çok yazık.

dalga geçilen down sendromluların benzerliği değil
türk polisi tutumu denmiş;
bence malzeme olmamalıydı.

lisan münasip oldukça herşeyle dalga geçilebilir denmiş,
bu cümleyi kuranın zihniyetine tüküreyim.

apaçilerle de dalga geçildi,
onlara gelince mizahtı denmiş;
o onların tercihiydi. ama down sendromu?

neyse; ben şahsım adına çok kızdım.
he kimin umrunda?
elbette kimsenin.

ama zaytung benim için bir kez daha
kendi sloganını onayladı..

"ZAYTUNG: dürüst, tarafsız, ahlaksız haber"







23 yorum:

  1. twitterda gördüm ben de bununla ilgili bir şeyler. Açtım baktım, ayıp gerçekten. Türk polisi tutumunu yermenin pek çok yolu vardı, nedense bu haberden bunun dışında her şey anlaşıldı.
    Kınıyorum -.-

    YanıtlaSil
  2. Belki de down sendromluların insanlar tarafından malesef suçlu gibi göründüğüne ve bu mağdur insanların sayılarının çokluğuna dikkat çekmeye çalışıyorlardır :(
    Çok mu iyimserim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım.. down sendromlular neden suçlu gibi görünsün; hadi diyelim öyle; bence bu yapılan kimliksel teşhir. ne bileyim; üzüldüm, bozuldum, mutsuz oldum. iyimser olamadım, umarım haklısındır..

      Sil
  3. Her zamanki gibi çok haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç istemem her zaman haklı olmak:(

      Sil
  4. ah çok yazık! bu kadar mı alçaldık? bu çocuğun bir ailesi var. sırf eğlenmek için kalp kırmak bu kadar basit mi? çok üzüldüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok üzüldüm.. insanalr artık hayatlarını paylaştıkları insanın kalbini bir saniye düşünmeden kırabiliyo; çöp gibi. tanımadığı biri hakkında ince düşünmek gereksiz geliyo demek ki..

      Sil
  5. hakli bi yorum olmus. bu kadar cok okunan bir medyanin bunu yapabiliyor olmasi cok sacma, belli bir denetim kurulundan gecmesi gerekmiyor mu acaba yayinladiklarinin, bilemedim simdi...

    bu arada merhaba, baska bloglarda yorumlarina denk geliyordum ve sanirim, birkac kez raxyo'da denk gelmistim :) bu guneymis kismet.

    sevgiler,
    luna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (: selam! ben'lik algısını oluştururken sancılanan düşüncelerini öğrenmek için ben de sana geliyorum!

      Sil
    2. oyle hemen ogrenilmez ama :) benimle birlikte yurumen gerek birazcik o yolda! var misin? :)

      sevgiler,
      luna.

      Sil
    3. ebsılıtli. azmı cezmi kasteyledim!

      Sil
    4. :)

      guzel paylasimlara oyleyse,

      sevgiyle.

      Sil
  6. Çok haklısın bu tür hassas konuların(tabi bu hassas kısmı kim için geçeli bilemicem) mizah adı altında verilemsi benide üzüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok üzülerek bi gerçekliğin farkına vardım. herkesin hassasiyeti kendine..

      Sil
  7. :( çok üzüldüm ne oluyor artık insanlara hiç mi vicdan kalmamış?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mizah duygusu vicdanın önüne geçmiş, dolayısıyla yapılan şey de mizah olmanın çok dışına çıkmış..

      Sil
  8. benim umurumda! gördüğümde nasıl üzüldüm, nasıl sinirlendim. zaytung filan okumam artık.

    YanıtlaSil
  9. yaptıklarını ben de beğenmedim ama bağcılar mevzusu için haklılar ama haklı olmaları onlara bunu yapabilecekleri hakkını vermiyor maalesef. yürümeye korkuyoruz orada doğrudur, ama genelleme yapmak da yanlış tabi birkaç adam bana ya da bir başkasına bulaştığı için adının kötü olması twitterda konuşulan konulardan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aktif tüitır kullanıcısı değilim, gündem nedir tam bilemiyorum, ama şu kadarını biliyorum; genelleme yapılacaksa bile fiziksel ve zihinsel durumu kendi iradesi dahilinde olmayan birileri üstünden yapılmamalı

      Sil
  10. Ben kaçırmışım demek ki Zaytung'un bu haberini. Yazık cidden yazık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ısrarla dalga geçilenin polis olduğunu savundular, dalga geçmek için hiç kimseyi alet etmediklerini..

      Sil

 
;