26.12.12

bu çalışmamı tüm çikolataya muhtaçlara armağan ediyorum!

şu hayatta brownie olmasa,
çikolata olmasa, kakao olmasa;
hatta bizim fırın çalışmasa
elektrikler kesilse falan
şu an hiç mutlu olmazdım.
 
brownie'nin türkçe karşılığı ne yav o.O
ıslak kek diyenler mevcut da
tam ıslak değil, ne bileyim.
 
baktım canım bişeye sıkılıyo
(bakmadan anlayamıyorum, evet.)
attım kendimi mutfağa.
 
çırptım çıırptım karıştırdıım
kendimi onlaa yarıştırdııım diye
salak salak şarkı söyleyerek
kocca bi tepsi brownie yaptım.
üstüne bi de inşirah suresi okuyup üfledim
tadı güzel olsun diye.
nolucak benim bu her telden çalışım,
bilmiyorum okuyucu..
 
şimdi önümde tam olarak
şu gördüğün şekilde duruyo;
 

soldakinde bembeyaz,
saf, masum kalbimi simgeledim.
yemedin dimi?
ben de pek inanmadım nan..
 
sağdaki de adeta odun borusu,
soymuk borusu, odunsu gövde preparatı..

o bişey değil de,
böyle hislerimi yemeklere döküyorum ya;
hayal gücüm de kuvvetli.
kendimi dizginlemem lazım.
töbe töbe.
 
 
 
 
 

12 yorum:

  1. Adsız20:38

    aaa ama yaa en sevdiğim şey olmadı şimdi kargo yapmassan ben gelicem sonunda :)) becerikli hatun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estağfurullah, pek becerikli sayılmam sadece mutfağı seviyorum. kargolayayım ama sosu kargo kutusun akar, onu baştan söyliyim.

      Sil
  2. Diyorum ki tarif versen ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yarım bardak sıvı yağla 1.5 bardak şekeri ve birazcık vanilyayı çırptım. içine teker teker 3 yumurta kırdım, 1 bardak süt, 50 gr kakao, 3 bardak kadar un, kabartma tozu, çay kaşığının ucuyla karbonat. istersen fındık fıstık ceviz.

      du bakayım unuttuğum bişey var mı. yok.

      sosunu da kafama göre takılarak yapıyorum ben, genelde 2 bardak süt, yarım bardak vişne reçeli, göz kararı kakao, içimden gelirse nesquik, nescafe, artık bünyemin neye ihtiyacı varsa.

      Sil
  3. Sana burdan depük atasım geldi amaaaa (kızgın surat)ne bu canım her sıkıldığın da mutfağa gireceksen işimiz var!
    Niye brownie nin silüetini bozdun kız,kara kuru iyiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karaydı da kuru değildi(:

      Sil
    2. niye kız! diğer kekgillerin içinde en kabartısız,pofuduk olmayan, kuru cılız bişi idi işte :))

      Sil
    3. e sosu var ıslaak

      Sil
  4. Sıcak çikolatamı yudumlarken postun çıktı karşımaa :) ellerine sağlık harika olmuşlarr olsa da yesekkk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. göndereyim mi? yaparım bunu. ne pahasına olursa olsun.

      Sil
  5. Adsız15:41

    bana yasak olduğundan yiyemiyorum ama çok güzel görünüyo eline sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun da diyemedim şimdi..

      Sil

 
;