20.12.12

bazı şeyler eskimez..



hayatta tadı kaçmış
bunca şey olmasına rağmen,
 bazı şeyler eskimezler.

çünkü her hatırladığında
dudaklarında tatlı bi tebessüm,
mutlulukla bakan kısık gözler
ya da aaah nerde şimdi cümleleriyle
hiç gitmemişler gibi hayatına oturuverirler.


 çünkü onlar,
bize çocukluğumuzu armağan etmişlerdir.

akşam ezanıyla eve çağırılmak eskimez mesela.
yaz kokusuna karışmış kızartma kokusu,
salçalı ekmek,
tek görevi boğaza kaçmak olan leblebi tozu,
çekirdek fişekleri.

beyaz çarşaflarda yatılan öğle uykusu,
sakız kokusu,
 fırından yeni çıkmış ekmeğin ucu.

bir avuç miskete
dünyanın tüm renklerini sığdırmak eskimez.
televizyon bozulduğunda
çatıya çıkıp anteni sağa sola çevirme isteği..


anne olduğunda,
bi zamanlar bir et bebek için
kaç saat gözyaşı döktüğünü unutabilirsin.

şimdi alelade birşeymiş gibi izlediğin maçlar
sana zamanında kendini
dünyanın en iyi çalım atan insanı gibi
hissettiğini unutturabilir.

yalan yanlış söylediğin şarkılar,
ütüldüğün oyunlar,
ortadan ikiye bölünüp paylaşılan beslenme yemekleri,
haftada bir izleyebildiğin şeker kız candyler,
çizgisiz kağıdın altına konan çizgili kağıtlar,
sayfa kenarı süsleri,
kırmızı kalemle yazılan başlıklar
artık hafızanın tozlu raflarında
üzüntüyle bekleşiyo olabilir.

ama emin ol,
öylece dururlar. eskimeden.


gözyaşların eskir,
sevinçlerin eskir,
kalbin nasırlaşır,
 merhametin yok olur.
hatta yüzünün ifadesi bile silinebilir.
ama bazı şeyler
çocuk kalabilenleri mutlu etmeye devam eder..


22 yorum:

  1. hepsini çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu ıslıklı şekerleri hatırlıyo musun(:

      Sil
  2. Adsız16:00

    ayy gerçekden bana neler hatırlattın bunlar hiç unutulmuyorki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiki neslin unutamayacağı hiçbişey yok..

      Sil
    2. Adsız19:08

      kesinlikle sadece saçma sapan oyunlar ve facebook v.s

      Sil
    3. çoğunun arkadaşı bile yok..

      Sil
  3. Adsız16:25

    çocukluğum geri geldi şunları görünce :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. söyle hemen gitmesin, kalsın ömrünün sonuna kadar senle.

      Sil
  4. Hala eti cin ve bonibon yiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eticin benim düğün yemeğim olucak.

      Sil
    2. :) en güzeliii

      Sil
    3. işte teyzeler belki biraz yadırgar ama düşün dediğimiz şeyi kendi mutluluğumuz için yapıyoruz sonuçta. türkiye'deki elalem ne der tavrını ben ortadan kaldırıcam; inanıyorum. azmı cezmi kasteyledim.

      Sil
  5. Ayy ağzım sulandı ^.^

    Bu arada mimin var bende canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi tane daha mimim vardı, ikisini bir yapayım(:

      Sil
  6. İnanırmısın resimdeki herşey taslak hâlinde kayıtlı ama, birtürlü yazamamıştım sen en iyi şekilde duygularımıza tercüman olmuşsun :))
    Belki bu dünya da istediğim birçok şeye henüz sahip olamamış ya da olamıyacak olsam da.
    Sanırım olmayı başarabildiğin tek ve en güzel şey "Çocukluğum"dur :))Daha dün yeğenim patlayan şeker almış,bolca yiyip çocukluğumu yâd ettim resmen,hala aynı heyecanı ve tebessümü yaşattı.Demekki daha ölmemiş birşeyler var içimde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estağfurullah, daha kendi duygularımı bile istediğim şekilde anlatamıyorum ben(:

      bence olacaksın. en azından sahip olman gerekenlere. sahip olamadıkların içinse şunu söyleyebilirim; sahiden yüce bir adalet sistemiyle yönetiliyoruz ve allah bize sahip olduğumuzda kibre veya başka imtihanlara sebebiyet verecek şeyleri vermiyo. ya da ben böyle düşünüyorum. ama istediğin herşeye sahip olmayı hak ediyosun sen; hayırlısıyla hepsi olsun inşallah(:

      benim de şu an için sahip olduğum en değerli şey çocukluğum. yaşıtlarımdan çok daha şanslı, büyüklerimden çok daha manalı, küçüklerimden çok daha eğlenceli bi çocukluk geçirdim. ne kadar çabalarsam çabalayayım, kendi çocuğuma yaşatmayı beceremeyeceğim kadar mükemmeldi..

      Sil
    2. İnşallah...
      Zaten avuntumuz o,hayırlısı böleymiş diyip gülümseye bilmek :))

      Hiç belli olmaz,belki farklı bir zaman ve mekân o ortamı ona ve sana yaşatabilir :) bknz.-İskoçya-İsviçre :)) pehpeh!

      Sil
    3. naasip kısmet(:

      Sil
  7. P.S.21:28

    probis, halley, haylayf, çizi nerde??en çok probise göz kırparım ya..markette görünce için için sevinirim niyeyse.. :) bi de çocukluğumdan kalma dayımların bizi her ziyaretlerinde getirdikleri ülkerin tek tek ambalajlı ama kibrit kutusu gibi bişeyin içinde 8 li satılan kırmızı kaplı çikolatası geldi aklıma (adını hatırlıom da seni gıcık edeyim diye tasvir ediom okuyucu sen anladın onu senin de çocukluğunda vardı ya hani işte o,ta kendisi)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vay arkadaş kendi sayfamda okuyucu oldum(: napoliten o. hala var. çok iğrenç bişey söyliyim mi? biz küçükken onun kırmızı kağıtlarını ağzımızda çiğneyip çıkarırdık kıyma derdik yemek yaparken oyunlarda. işte ben hep o kağıttaki boyalar yüzünden böyle manyak oldum. ama bi dene bak, aynı kıyma gibi oluyo.

      Sil
  8. P.S.14:40

    böyle sahipleniyorum işte sayfanı, sayfamı azcık paylaşımcı olsana :)

    P.S. yaw şu tezini ver valla bn bitircem yazık sana..hayır yapmıyosun ama içine de dert olmuş sanki ver de yazalım..

    evin camına not ascam tez yazılır die..ahan da ilk çalışmam ol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (: tez yapılır yazsan, ben yazarım aslında. hidrofonik sistemi bilir misin?

      Sil

 
;