3.4.13

Ve geride kalan güçlü kadınlar tüm bunların nasıl gerçekleşebildiğine sadece bakakalırlar..

yok. uyuyamadım.
pilli bebek işe yaramadı, damien rice dinledim,
elvis costello dinledim, rufus dinledim, uyuyamadım.
 
bişeyler çizmek istedim, sadece karaladım.
girip biraz yazayım dedim,
yat kızım yazdıkça
uykun kaçar diye telkinde bulundum
ama dinlemedim.
 
kafası bu kadar doluyken
yazacak kelime bulamamanın tuhaflığı içindeyken
bırak dedim,
bu sefer senin için başkası yazsın.
 
ponti okutmuş, canımı acıtmıştı.
bu sefer de sen oku.
aylin kotil'den.

-güçlü kadınlar-

Güçlü kadınlar vardır, her işlerini kendileri halletmeye çalışan. 
Anne babaları tarafından böyle yetiştirilen. 
Evdeki tüm tamirat, tadilat işlerinden anlarlar.
Bir erkeğe mecbur kalmadan da hayatlarını devam ettirebilirler.
Faturalarını kendileri yatırırlar.
Hemen hemen tüm işlerini kendileri yaparlar.
Hatta etraflarının yükünü de üstlenirler.
Özgürlüğü severler, dik durmayı da, güçlüdürler çünkü...

Aşık olduklarında hissederek yaşarlar.
Aşklarına kurallar koymadıkları gibi büyük beklentilere de girmezler.
Sevdiklerine problem çıkarmazlar.
Bütün gün çalışıp durduktan sonra, akşamları yorgun da olsalar
sevgilileri buluşalım dediğinde, hemencecik hazırlanıp
sevgililerinin onları evden almalarına gerek kalmadan,
o her neredeyse onun olduğu yere giderler.

Çoğu zaman sevgililerinin ya da kocalarının
haberi bile olmaz yaşadıkları sıkıntıdan,
yansıtmazlar çünkü.
istemezler kimse onlara acısın.

Sonra da bir bakarlar ki,
bu kadar dik durmanın ve sorun çıkarmamanın karşılığında
gerçekten de kimse onlara acımaz.
Bu durum zamanla gelenekselleşir
ve acınmama ile sorun çıkarmama hali yaşam tarzına dönüşür.
Eskaza dayanamayıp sorunlarını paylaşmaya kalksalar,
bu sefer de sorunlu kadın, kaprisli kadın,
tahammül edilmez kadın damgasını yerler.
Bu yüzden de terk edildiklerinde bile
hiç seslerini çıkarmaz bu güçlü kadınlar!
Terk eden erkek de bilir onun ne kadar
güçlü olduğunu ve onsuz da yaşayabileceğini,
içinde yaşadığı fırtınalardan bihaber.

Sonra bir dosttan, eşten, ya da tanıdıktan duyarlar ki
onu terk eden gitmiş
erkeğe muhtaç yaşamak zorunda olan biriyle beraber olmaya başlamış.
Erkekler çok severler böyle kadınları.
Birinin ona muhtaç olduğunu görmek
bir çok duygusunu okşar erkeğin.
Onlara kendini erkek gibi hissettirir!
Bu zayıf kadınlar erkeklere bağımlıdır.

Mesela fatura filan yatıramazlar, anlamazlar çünkü.
Nerden yatırılır onu da bilmezler.
Ev ya da yemek alışverişi de yapmazlar,
çünkü taşıyamazlar onca torbayı.
Hep yorgun olurlar, bütün gün spor salonları, kuaför, o mağaza bu mağaza gezerler.
Akşama yemek yapmaya fırsat bulamazlar.
akşam eşleri eve geldiğinde,
bugün nereye yemeğe gidelim diye sorarlar.
En kötü ihtimal dışardan yemek söylerler.
Zayıf kadınlar doğurdukları çocuğa bakacak gücü de kendilerinde bulamazlar,
pamuklar içinde yaşamaya alışmışlardır bir kere.
Kendilerini hep altın tepsi içinde sunarlar.

Huysuzluk da ederler, ama bu erkeğin hoşuna gider.
çünkü kadın ona muhtaçtır.
söylenmeyen güçlü kadının aksine,
hiçbirşeyi beğenmedikleri gibi devamlı da mutsuzdurlar.
Pek teşekkür etmezler, kıskançlık krizlerini de severler
Kocasının ve sevgilisinin hayatlarını karartırlar.
Erkekler bu kadınları asla terk edemezler.
Çünkü o güçsüz, kırılgan bir kadındır.
Ayrılırsa kurda kuzuya yem olur.
Koruyup kollanmalıdır her an o!

Zayıf kadınlar hiç çökmez, buruşmaz ve yıpranmazlar.
Ancak işin ilginç yanı her zaman daha değerli olanlar da onlardır.
Ve geride kalan güçlü kadınlar
tüm bunların nasıl gerçekleşebildiğine sadece bakakalırlar.
 
 
 
 

10 yorum:

  1. Şimdi bu yazıyı okuyan her hatun "Ayynen" diye yorum yazacak (ben dahil). Sonra ben de oturup güleceğim. Hadi bakalım (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen benim gördüğüm en güçlü kadınlardan birisin. daha doğrusu görmediğim de varlığını hissettiğim, görmüş kadar olduğum, gördüklerim kadar sevdiğim. bir yaşında kız analığın kutlu olsun!

      Sil
    2. Yok nan "Gölgelerin gücü adınaaaa...Güüüüççç sende artık!" :D
      Bir yaşında kız analığı...
      Ben bugün iflah olmaz bir gözyaşı bombasıyım. :P

      Sil
    3. olur öyle senede bi kere. oyy yirim seni ben ^^

      Sil
  2. güçlüyüz diye terk edilmek ah içim ciz eti yazıcı :(

    YanıtlaSil
  3. Bunların hepsini çok net biliyorum fakat bi saf ayağına yatıp saf taklidi yapmayı beceremiyorum çünkü ben yalan bile söyleyemiyorum ki nasıl olmadığım şekilde yalan bi yaşam sürebilirim. Malesef güçlüyüm. Hergün sabahın 6 sında uyan işe git gel,sonra ev işleri ile uğraş, gerektiğinde tadilat işine gir, ve ailesinin el bebek gül bebeği nazlı bi adama sabır göster. Şikayetçi miyim? Hayır. Çok şükür ki Rabbim her gün yeteri miktarda mutluluk veriyo bu da bana yetiyo :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en güzeli yetinmeyi bilmek zaten. o varsa gerisi gelir, hem de hiç beklemediğin hızda.

      Sil
  4. merhaba, ben f.d., 9 yaşından beri fatura yatırıyorum.
    yazılanların hepsini üstüme alınmak isterdim ama olmadı. terk edilince çok iğrenç biri oluyorum mesela, sokaklarda falan ağlarım. huysuz biri olduğumu da kabullendim artık. öyle içime de atamam, elalemden lafları yiyip yiyip eve gelir, saatlerce hakaret ederim arkalarından. hem kindar hem gerizekalıyım :)
    ama işte şansıma barbar kocamla dengeliyoruz birbirimizi, o beni dinliyor, ben de klozet fırçalıyorum. anneciği hiç temizlik yaptırmadığı için zamanında, sadece evin güzel yerlerini süpürüp paspaslayabiliyor, tuvalete giremiyor ahhahha :) ay allahım, görmez umarım bunları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hey, sen cidden f.d.sin! hangi anne oğluna temizlik yaptırmış ki..

      Sil

 
;