11.4.13

hem simetri istiyor hem de şehla herkesten

hastalık insanı hasta ediyo okuyucu.
ta tavanda bi yatağım var benim,
hırsız gelirse tepesine zıplamak falan için.

şaka be şaka olur mu öyle şey
altına kanepe koyuyodum kızlar gelince kalıyodu.
"abi altında ayağa kalkabileceğim kadar yer olsun yeter"
dememe rağmen yapan adam
kendi boyuna göre yaptı sağolsun,
 kolumu uzatınca tavana değiyorum.

üst katta babannemin mutfağı var,
kadın saat kaçta bulaşık yıkamış,
 dedem saat kaçta su içmeye kalkmış
hepsinden haberim oluyo.
apartmanın kontrolü bende!

sorun bu değil.
sorun bu ki yata yata hasta oldum.
bi kere yatağın bi kendine yapıştırma özelliği var.
ayrılınca suçluluk duyuyorum,
su içmeye ile koşarak gidiyorum.
bu arada inip çıkmak zor olmasın diye
 mutfaktan dönerken yolluk yapıyorum resmen.

bi ciddi, bi felsefik, bi geyik roman baş ucumda duruyo.
su şişesi, lens solüsyonu, pilates topu,
şarj aleti, kulaklık, cips pakedi,
yüz temizleme jeli, uyuma çorabı, kalem, netbook
ve yatağın demirbaş diğer eşyalarıyla
ayrılmaz ordu oluşturduk.
nükleere savaş açarız, o derece.

bazen kitap okumaktan yorulduğumda etrafa bakıyorum
ve hastalık tam olarak o anda baş gösteriyo.
(sinsi geberesice.)

herşey perde pilelerini incelememle başladı okuyucu..
 allahım dedim, eşit değiller.
arada sıkışıp kalmış pileler var,
bi dengesizlik, bi yamukluk.

sonra tam ayak ucumda bulunan rafa yöneldi gözüm.


sağdaki boşluğu görüyo musun?
hayır, sağdaki boşluğu görüyo musun?
bu nasıl bi çirkin görüntü.
sürüne sürüne kalktım oraya sıkıştırmak için
beyaz kapaklı kitap aradım.


alt raflar desen ayrı bi asimetrik..
kafamı sağ tarafa, kütüphanenin devamına çevirmemek için
sağ elimle iterek yattığım yere döndüm.
allahım dedim, hayat çok zor..

tepeden aşağı bakarken halının simetrisini de incelemedim değil.
şimdi bunu ortadan katlasam
tüm şekiller üst üste gelir mi diye dakikalarca hesap yaptım.
hayır işin tuhafı,
halı bembeyaz ve bildiğin asimetrik.

gece dişlerimi fırçalamak için indim, terliklerimi giydim.
giymez olaydım!

sağ teki sol tekinden daha büyük geliyo,
allahım ben simetrik değilim diye panik yaptım.
hayır, alan almış daha neyin simetrisi.
üstelik her yerin de kırık
adam dememiş ki senin sağlam kemiğin yok
bi de simetri mi arayacak.
ama yok, illa uyku kaçırmak için bi neden bulunmalı.
biraz daha zorlasam
enveri arayıp
"ben simetrik değilim, bırak beni sen.
yazık hayatın mahvolmasın daha gençsin" konuşması yapabilirdim.
allah uykuyu nerde getireceğini iyi biliyo tabi.

 piza kulesini düşündüm,
ayağı kırık sehpaları,
müzelerdeki tabloları.

o kadar takıntı yaptım ki
bana tokat atana eksik kalmasın nolur
denk olsun diye öbür yanağımı uzatıp
yalvaracak hale geldim.

"ya bende simetri hastalığı var" diyen herkese
"salak yemin ederim gerizekalı bu çocuk"
tepkisi verirdim,
korkuyorum bende de olmasından!

hayır işin en tuhaf yanı ne biliyo musun?
şehlayım ben.
gözlerim simetrik değil en başta..
zaten simetri kelimesinin kendisi de simetrik değil.
te allam..

yazıları iki yana yaslamadan
bi an önce postu bitirmeyi planlıyorum.
yalnız sana izletmek istediğim bişey var.


öperim :*


15 yorum:

  1. Ebru17:49

    Bitmesin istedim!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. simetri ekseninde 180 derece çevir, tekrar başlar.

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun. Günde 4-5 kere yazsana sen ya, doymuyoruz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, ne tatlısın :)

      çok şükür ki günde beş kez yazmamı gerektirecek kadar çok hata vermiyo vücudum ve beynim. gerçi beynimi zorlasam günde yetmiş post çıkar cümel sülalenize okutup "cık cık cık yazık bak görüyo musun ne insanlar var" diyip kendinize şükrettirebilirsiniz. ama ben bu kadar ifşa edemem henüz.

      (bkz: bir amme hizmeti olarak semma)

      Sil
  3. Bişicik olmaz, korkma:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok kookoom. bişey olursa beni türk bloggerlarına emanet edin!

      Sil
  4. ehee alemsin kız :) Video da çok iyiymiş.. ama bir an su terazisini bulanın canı çıksın istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (: çıkmasın, icadının ismine "terazi" koymuş o; çok yaşasın bence.

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Hahaha Benim eşimde de vardı o takıntı neyse ki benle yaşamaya başlayınca(Simetri de neymiş sallamam)geçti. Garibin sürekli arkamdan bişeyleri düzeltip geziyodu. Bi gün pes etti.Artık simetri takıntısı yok :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence bu çözümü bilim dünyasıyla paylaşmalısın!

      Sil
  7. Anam! Bu kadar şey eşliğinde yatağa nasıl sığıyorsun yahu?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onları aşağı indirip yerleştirmeye mecalim olmayınca bana kalan yerle yetinmek zorunda kalıyorum..

      Sil
  8. geçmiş olsun yazıcım en kısa zamanda iyileş inşallah

    ay video seyir ederken bile bunaldım mallesef bende de biraz var çok çok değil ama adam teraziyi tutturamadı diye içim kalktı sinirden:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin.. sen de en kısa zamanda istediğin sınıra ulaş da gönül rahatlığıyla çikolata ye (: sinirlenme sen, boşver uğraşsın o.

      Sil

 
;