26.9.12

hanımlar beyler! "ne var lan bu poğaçanın içinde?!" sorunsalına son!

misafirliğe gittiğim evlerde
tabağıma konan poğaçanın içini görmüyosam
bi tedirgin oluyorum.

herşeyi yemem ben çünkü,
dereotu maydonoz sürmem ağzıma.
kıymalı falansa,
mümkünatı yok.

böyle ısırdın mı bırakmak da olmuyo
ayıp yani terbiyesizlik.
"emeğe saygı beyler
+rep" demezler mi insana.

işte demin bi poğaça yaptım
bak böyle



şimdi açma gibi gözükmüş ama
aslında öyle de değil.

ne bileyim işte.
neyse,
evine gideceğim tanıdıklara burdan seslenmek istiyorum;
yapılışını bilahare anlatayım da
allah rızası için ben gelirken bundan yapın.

ziyanlığın dibine vurdurmayın beni!






23 yorum:

  1. Adsız18:27

    ağzımdan çayı fışkırttım gülerken ne komiksin sen semmmma:D:D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. semmmma değil semmma. 3M migros gibi. arada böyle dingilliklerim vardır(:

      Sil
  2. aynen. ben de yemem öyle her şeyi. insan gibi göründürsünler içindekini, veya ikram ederken bilgi versinler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi ya. şu restoranlardaki "tereyağına batırılmış kuşkonmazla tatlandırılmış, ızgara levrek kuyruğunda çıtırdatılmış, sandal ağacı, sedir ve lavanta tütsüsüyle tütsülenmiş" şeklinde başlayıp milyonlarca satır süren açıklamalı mönü sistemi altın günlerine de gelsin. "osmancık pirincinden mamül, taze maydonozla tatlandırılmış yaprak sarma" falan gibi.

      Sil
  3. Adsız18:46

    Poğaça hususunda genelde sınıfta kalanlardanım..Yani yeme mevzusu değil tabiki, yapma mevzusu..):)Ya bide bunun yazılışı ve söylenişi de var kimi "pohaça" der..Kimi "pohçe" der kimi "ver ordan bi tane" der...Benim ve fırınımın uzmanlık alanı kek efenim..İyi yaparım haa bak ona göre!!! :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (: cupcake konusunda ben de iddialıyım, kapışalım!

      Sil
    2. bi poğaça bi egzost zaten, türk milleti tarafından ismi henüz netleşmemiş cisimler. en güzeli pooçayla ekzos. tdk başkanı mı olsam ne..

      Sil
  4. ama tarif isterizzzz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen veririss efendimisss
      (bkz: smeagol)

      2 yumurta(birinin sarısı üstü için)
      yarım su bardağı sıvı yağ
      bi iki kaşık tereyağı
      sonra 1 paket kabartma tozu
      1 bardak yoğurt
      tuz
      ve tuzlu tariflerimin olmazsa olmazı, 2 kaşık elma sirkesi
      bi de un.

      şekli konusunda da resim çekip göstersem daha iyi anlatabilirim sanırım. ama bi deneyeyim;

      yuvarlak açtığın hamurun ortasından çizgi çizgi kesiyosun boyuna, içinde dört beş çizgi olan bi O harfi gibi oluyo. bi kenardan iç koyup 45 derecelik açıyla yuvarlıyosun.sonra onu da kendi içinde yuvarlıyosun. bu kadar.

      Sil
  5. Adsız20:09

    Bu semmma denilen kişiyi tanımam bilmem ama sevdim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en zoru o zaten. tanıyıp bilip sevmek daha kolay(:

      Sil
  6. "Neli yaptınız?" diye sorsan? Nelly Furtado :P
    Offf... Vur beni!
    Ben mesela yapmam hiç. Bize gelirsen öyle bir poroplemin olmaz. "Niye yapmadın?" falan diye sorarsın ama sormazsın belki. Hanımeller yirik, çay içerik. Olma mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak ya:D

      yok niye yaptın diye sormam, fındıklı hanımeller olsun ama. ya da şu kırmızı büyük pakette, küçükken yediklerimizden. çeşit çeşit püskevitli. hele bi de ortası siyah olan var onun içinde, yıldız şeklinde. tüm çocukluğum ne malzemesi bu acaba diye düşünmekle geçti. çikolata desem değil, tatlı zeytin diye uydurmuşluğum bile var:D

      Sil
    2. Tatlı zeytin?! Allah'ım ben kiminle karşı karşıyayım bele?
      Yeminnen evde var şimdi onnardan :D

      Sil
    3. ahaha:D ben de markete gidince alıcam, gece rüyama girdi.

      Sil
    4. Çok kahve içiyosun, ondandır bu tatlı zeytin rüyaları :P

      Sil
    5. o tatlı zeytini uydurduğum beş yaşımda falan kahve içmeme izin vermiyolardı. uyanık halam babaannem bize sütlü kahve yapınca sen içme arap olursun diyodu. aramızda beş yaş var, o da çocuk neticede ama nası bilinçaltıma işlediyse, hala rengimin kararmasından ölümüne korkarım. yazın güneşe çıkınca maske yapar gibi güneş kremi falan sürerim. bak şimdi farkettim, çocukluğuma inince hep halam yüzündenmiş!

      Sil
    6. Ben mesela ölü balıklardan korkarım. Hani tezgaha yığarlar ya... Onlardan işte. O da babam yüzünden. Çocuklukta baba tarafı daha mı baskın oluyor aceba bilinçaltına işlemede.


      Yorum kutucuklarını çet alanına çevittiğim için üzgünüm (ruhsata işlemek lazım mı aceba?).

      Sil
    7. mantıklı(:

      bir ruhsatım bile yok, anlıyor musun? hadi, gülümse..

      bir juke'a sahip olup ruhsatını da elime alınca ben de gülümserim. juke benim olacak, binecem üstüne vuracam kırbacı!

      Sil
    8. Hmmm... Şehrin yaramaz çocuu (kaşlarını fiti fiti diye kaldırıp indiren similey)
      O değil de bi Range Rover var. Juke'un yakışıklı, karizmatik abisi. Ruhsatını elime alsam ne yazar vergisini ödeyemeyecek olduktan sonra. Üzüldüm şindi durup dururken.

      Sil
    9. (: reync beni aşar..gördüm ki seni de aşıyomuş, bana bidıl da yeter. şöyle yusyuvarlak, tostoparlak.. azmı cezmi kasteyledim ulan! alıcam bi gün!

      Sil
  7. Adsız16:48

    Bi dakkaaaa !!! Burada bir sataşma varrr :):) Bahh kekimide yaparım bloğumdada cayır cayır yayınlarım icabında !!!!! Kapışalım şekerim..Kup mup tanımayız biz hişşşş!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmaz öyle yayınlamakla. yapıp bana göndericen ben de hmmmm enfesmiş diye kendim yayınlicam. arada böyle üçkağıtçılıklarım vardır.

      Sil

 
;