19.10.12

trt'de resim yapan amcanın resmindeki mutlu su damlacığı


trt'de bi resim yapan amca vardı,
bob ross.
hatırlıyo musun okuyucu?

 öyle sakin,
huzurlu,
sempatik.

sanatçı desen değil,
işin tekniğini biliyo sadece.
hem, sanat dediğimiz tam olarak
ne ki zaten?

neyse,
ben altı yaşındayken
lenf kanserinden hayatını yitirmiş.
 
nerden aklıma geldi bilmiyorum,
ama süper adamdı.


"şimdi buraya mutlu bi ağaç çiziyoruz"
"şuraya eğlendiren bir dere konduruyoruz"
"mutlulukla şıpırdayan şu damlacıkları"

muhakkak bi ev,
bi çit,
bi yol.
dolayısıyla bu resimlerde
insanlar yaşıyo.
yani dünyada
öyle huzurlu insanlar var.


 muazzam bi gökyüzü manzarası yapıp
üstüne birden
çirkin siyah bi boya atıyordu.
" işte şimdi mahvetti diyorsunuz
ama biraz sabırlı olun " diyip,
çirkinlik olarak algıladığımız
o saçma sapan karartıyı
rüya gibi bi şekle dönüştürüyodu.
yani dünyada
yaptığı hatayı onarabilen insanlar var.

bütün çocukluğum boyunca
adam o kara lekeyi toparlayamasın
programı
"bugün de beceremedik izleyici"
diyerek kapatsın diye bekledim,
ama yok.
hep mutlu ağaçlar,
sincaplar,
mağaralar.


kocaman, yemyeşil,
'çok mutlu' bi ağaç çizip
"bunun burada canı sıkılır,
ona bir arkadaş lazım.
hemen çalılık fırçamı alıyorum" diyodu.
yani dünyada
böyle düşünceli insanlar var.

 
bi gün kaç yaşındayım hatırlamıyorum,
izlerken cebinden
bi sincap çıkardı.
evet böyle bildiğin,
tüylü, burunlu, gözlü falan.
peçete gibi bişeye sarmış,
yolda mı ne bulmuş artık hatırlamıyorum tam
cebinde taşıyodu.
ölü değil, hayır canlı sincap.
sonra ben de annemlerden
davşan istemiştim heralde,
almışlardı.
yani dünyada
çocuklara hayvan sevgisi aşılayabilen insanlar var.


belki bu adam
benim saçma sapan renkler,
kelimeler uydurmamın da sebebi.
zira fes kırmızısı, şeftali çekirdeği pembesi,
ayçiçeği ucu sarısı gibi renkleri vardı.


sanatçı mı değil mi
bilmiyorum ama
resimle alakası olmayan
türk insanını ekrana kilitlemiş,
heves edip tuval alıp
kendini resme vermiş emekli amcaları
karılarına dırdır yapmaktan
başka bi faaliyete itmiş ya;
bence bu bile yeter(:


buyur okuyucu
bi de remix sana(:




22 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. boba mı dedin? ona dediysen de hemen üstüme alınıyorum(:

      ehehe, teveccühünüz efenim.

      Sil
    2. bambinos hanımcığım, şımartmayın allasen.

      Sil
  2. Adsız11:25

    oyuncağıda güzelmiş,bende çok izlerdim çünki o zamanlar resim öğretmeni olmak isterdim :) okulda kara kalem yapar yarışmalara katılır bigün böle resim yapacağımı sanırdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapamadın mı yav:( sanırdım diyince üzüldüm bi.

      Sil
    2. Adsız10:57

      yapamadım canım çünki babam resim sınavlarına girmeme izin vermedi ve ben en nefret ettiğim mesleği yapıyorum şuan :( resim yapamayınca bende kendimi fotoğrafa verdim

      Sil
    3. hayat her zaman istediğimizi yaşamamıza müsaade etmiyo maalesef. inşallah senin için hayırlı olan olmuştur, değiştiremiyorsan seversin umarım bi gün:)

      Sil
  3. demek izleyen herkesde aynı tadı bırakıyomuş bu amca:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o dediğin öyle büyük bi meziyet ki..

      Sil
  4. evet eşim ve ben aramızda bonus amca diyoruz rahmetliye
    Ara ara birkaç teknik kapmak için internetten izliyoruz keşke zamanında kaçırmasaydık ama o zamanda çok küüçüktük be
    hatırlattın bize geçmişi sağol

    YanıtlaSil
  5. Öldüğünde çok üzülmüştüm, ben bile onunla öğrendim resim yapmayı, bırak emeklileri:))

    Hava kuvvetlerinde askerken gördüğü karlı dağları resmetmesiyle başlamış herşey... Çok severdim ve o kadar belliydi ki, bence o iyi bir insandı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle. askerken sanırım bir arkadaşı ve eşi onun resimlerini çok umut verici bulup sermaye olarak evlerini ipotek ettirmişler, yani ünlü olmasının sebebi o arkadaşlarıymış. öldükten sonra yapımcısı arkadaşlarını bulup aynı formatı başkasıyla devam ettirmek istediklerini söylemiş. fakat "siz işin sırrını formatta mı sandınız? işin sırrı bob'un iyi bi insan olmasındaydı" gibi bi cevap almışlar. yamuluyosam biri beni düzeltsin.

      Sil
  6. Adsız15:23

    Çocukluğumu hatırlatır.O saçlar o renkler o tablolar.
    Severdim.Hala anarım.

    YanıtlaSil
  7. Öyle bir şeyi hatyırlattın ki...Daha minicikken oturup bu amcayı izler,resim yapmaya çalışırdım :)Hay yaşa e mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdilik bi sıkıntı yok, yaşıyorum(: ama akıbetim ne olur bilemem, her an ölebilirim, bana iyi bakın okuyucu!

      Sil
    2. Ölme sen :)Zaten okudukça gülümsediğim bir kaç bloggersınız,bloğunu kapatanlardan geriye siz kaldınız,size de bir şey olmasın :)

      Sil
  8. Ben şimdi hemen mutluluk fırçamı alıp buraya minik neşeli bi Sema çiziyorum. Ama burdaki "m" yalnız kalmasın diye, alizarin kırmızısı ile iki tane daha "m" çiziyorum.
    Nassı? İyi mi, hoş mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süfer. hasta insanı mutlu ettin, şimdi sana dua edezeyim.

      Sil
  9. ama ne hoş yazmışsın.
    yani o amcayı ne güzel tanımlamışsın.
    semmma sarısı.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke o amcayı onun resimlerinden birini çizerek tanımlasaydım..

      Sil

 
;