29.11.12

bir cinayetin psikanalizi

uzun zamandır beni
bu kadar heyecanlandıran
bi kitap olmamıştı okuyucu.

ilk sayfasından tutuldum.

bi de aklıma melodram geldi
siyah üstüne pembe olunca (:

az önce başladım,
bakalım ne zaman biter.
altını çizdim haberiyle
en kısa zamanda
karşında olmayı umuyorum.

ama bu aralar her umduğumun
çotank diye kafama indiğini göz önüne alırsak
fazla ümitlenme okuyucu.
her an kitap yanabilir,
üstüne yıldırım düşebilir,
uzaylılar kaçırabilir..

şimdilik özet babında
bi arka kapak yayınlamak istedim;
belki alıp
benle birlikte okumak istersin diye(:



Bir Cinayetin Psikanalizi,
1909 yılında sıcak bir Ağustos akşamı
Sigmund Freud´un, rakibi ve öğrencisi
Carl Jung ile birlikte
buharlı gemi George Washington´dan inmesiyle başlıyor.

Şehrin diğer ucunda, şehri tepeden gören
muazzam bir apartman dairesinde,
çok güzel bir kadın avizeye asılmış bir şekilde
ölü bulunur.

cinsel işkenceye maruz kalmış,
kırbaçlanmış, kesilmiş ve boğulmuştur.
Ertesi gün, ikinci bir güzel kadın,
yüksek sosyeteyle alay eden
ve donuk, cansız anne-babasını küçümseyen
asi bir mirasyedi
 katilin elinden kıl payı kurtulur.

Ama bir histerik olan Nora Acton,
saldırıyla ilgili hiçbir şey hatırlamamaktadır.
Amerika´nın ilk psikanalistlerinden biri olan
Dr. Stratham Younger,
Freud´un rehberliğinde onu tedavi etmeye başlar.
Freud, Jung´un rekabetçi ruhuyla
ve kendisini yok etme komplolarıyla uğraşırken,
kendisini entrikalar, maskeler
ve insan zihninin hileleriyle dolu
bir cinayet gizeminin içinde bulan kişi Younger oluyor.

Akıcı bir dille yazılmış olan
ve etkileyici gerçek detaylara dayanan
Bir Cinayetin Psikanalizi,
yeni bir romancının hayranlık uyandıran yeteneğini
gözler önüne sererken,
Freud, Carl Jung ve Hamlet hakkında bildiklerinizi
gözden geçirmenize neden olacak. 





10 yorum:

  1. Ya Fermina'da görmüştüm galiba ben kitabı. Çok ilgimi çekmişti. Du yazayım bi yerlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız13:15

      ilginçmiş

      Sil
    2. yaz minik balığım, sonra da kimya vizesi çalışırken(!) oku :)

      baya ilginç gidiyo uzun lafın kısası. ben öyle her kitabı başından kalkmadan okuyayım bitireyim insanı değilimdir. dikkat eksikliğim var, illa bi yerinde kalkar bi dolanır kahve falan alırım. 488 sayfayı bi oturuşta yutmak istiyorum şimdi.

      Sil
  2. 2008 yılında eşim Antalya'da askerdi. Ziyaretine gitmiştim. Biraz dolaştık, sonra Migrosa girdik. Gerilime özel bir ilgim olduğundan bu kitap dikkatimi çekti. Bunu ve Lisa Gardner'ın Saklambaç isimli kitabını aldım. Bir solukta okumuştum. Sonu oldukça ilginçti, tabii bazı mide bulandıran ayrıntılar da geriliminz olmazsa olmazı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biyoloğum ben, o mide bulandıran ayrıntıları okumak benim için ayrı bi zevk(:

      saklambaç elimde var, daha başlanmamışlar listemde. bunu beğenip onu da beğendiyseniz bundan sonra okuyayım:)

      Sil
    2. Hahaha:))Mide bulandıran ayrıntıdan kesip biçmeyi anladıysan hemen bilgilendireyim seni, fakültedeyken otopsi izlemek en sevdiğim şeydi:) Adli tıpa bayılırım:) Benim kastettiğim çok özele inen cinsel ayrıntılar.Saklambaç iyiydi, Tess Teyzem gibi Lisa ablam da başarılı, Kusursuz Tuzak ve Tek Başına kitaplarını da sevmiştim ben:)

      Sil
  3. bende yarısına yakınını okudum çok sürükleyici bir de psikoloji psikiyatri eğitimi alıyorum freud jung falan girince tadından yenmiyor:)

    YanıtlaSil
  4. ooo ben okudum bunu evet, sevmiştim de. bitirince yazsana, merak ediyorum sen nasıl bulacaksın.

    YanıtlaSil

 
;