10.12.13

kara tahta boyası - paint it black!

iyakşamlar okuyucu (:

naber?
ben kar yağsın da servis gelmesin de
enver işe gidemesin de hastalığı geçsin diye dua ediyorum.

yuventuz maçı izlerken oyuncuların ne yaptığına değil
karın yağış hızına bakan bi ben varımdır heralde.
an itibariyle saha yalçın abinin yaşlandırma tekniği gibi
bi anda beyaza büründü.

aslında bu yazının konusu enver değil,
zira kensiyle diy projesi yapılmıyo.
bu yazının konusu kara tahta boyası.

ecnebi memleketlerde çalkboord peyint olarak biliniyo,
bazen böyle kültüre faydalı taraflarım olur.
hazırları yapı marketlerde satılıyo,
ama biz kendi işini kendi gören,
bi baahauza bi koçtaşa pabuç bırakmayan düşesler olduğumuzdan ötürü
napıyoruz?

kendi boyamızı kendimiz hazırlıyoruz.

peki nasıl?

boyayacağın alanı bilemediğimden azcık boyamalık ölçüsü veriyorum,
yarım metrekare alanı iki kat boyar rahatlıkla.

1 su bardağı mat boya alıyosun okuyucu.
siyah kullanırsan kara tahta olur,
renkli kullanırsan renkli tahta olur.
arada böyle mantıklılıklarım vardır.

sonra içine iki kaşık derz dolgusu ekleyip
iyice homojen olana kadar karıştırıyosun.
sonra iş boyanıp sonra tebeşirle çizilecek bi yüzey bulmaya kalıyo.

ister komşunun kapısına sür,
kendisini evde bulamadığında
"size geldim yoksunuz siz ne biçim b.ksunuz" minvalinde
mesajlar yaz.

istersen kupa dışı boya,
evin erkeğine "kupanı mutfağa götür" notları bırak.

ister sehpanı boya misafire
"az iç öküz" yaz.

istersen de aynayı boya sonra aynaya taş gibi bi hatun çiz
her baktığında özgüven patlaması yaşa.

birinci katı enlemesine
sonraki katı boylamasına boyarsan
tamamiyle pürüzsüz bi yüzey elde etmiş olursun.

ben bi iki örnek vereyim,
sen bilirsin en iyi ne yapacağını.

(oha sahanın çizgileri kayboldu)


gerisi senin hayal gücüne kalmış.
benim birazdan kalkıp ayakkabılarımı boyayasım var..

konuyla ilgili efsanelerin en enfesi de benden sana gelsin (:






18 yorum:

  1. Adsız22:41

    siyah kullanırsan kara tahta olur,
    renkli kullanırsan renkli tahta olur.

    Hahahaha :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen böyle zekiliklerim olur.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. level atlayıp kalemle yazılan beyaz tahtanın boyasının ev yapımı yolunu da ben icat edicem. azmı cezmi kasteyledim!

      Sil
  3. Aman da aman kocasını da düşünürmüş :)
    Maç yorumun harikaydı, bu arada maç iptal oldu :)
    Bizim mâzi lik kara tahta, meğer ne kolay yapılıyormuş da boşuna efkarlanıyormuşuz :)
    Mutfak dolabını komple kara tahtaya boyayan abla,neyin kafasındasın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. var ya benim ilkokulum o tahtaya yazı yazma aşkıyla yanıp tutuşmakla, aman silince iz kalır öğretmen kızar korkusuyla geçti. tey tey şimdinin çocukları akıllı tahtayla tabletle.. benim ilk cep telefonum bile kaç yaşında alındı be. isyan edesim geldi!

      Sil
  4. ebetçi okuyucu09:24

    ecnebilerin naaptığını gördük, senin ne yaptığını merak ettim yazıcı.
    onu da koy görelim türk işi çalkpeynt nası oluyomuş vardır sende orijinal fikirler.

    ilerde kocem olursa kızdığımda boyayıp istediğim gibi bi adam yapabilirim bunla dimi. malum istediğin gibi bulmak zor hehe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebetçi okuyucu09:27

      yukarda mutfak dolabında "wahing shit" mi yazıyo ben mi yanlış gördüm hahahaha bak bu iyi fikir

      washing shit
      cooking shit
      drinking shit
      frying shieeetttttt

      Sil
    2. şimdik ev eşyalarının daha kırkı çıkmadığından çok bulaşamıyorum, toplu misafirler ev görmeler gelin görmeler bi bitsin ( ki gelinin nesini görmeyi amaçlıyolar hala anlayabilmiş değilim..) ev eşyalarının kabusu olucam. o zaman dünyanın tüm ecnebileri görsün ve ders alsın türk işi nasıl oluyomuş!

      olmaz öyle anacım. boyanmaz adam. arap bacı olur. ümitlenme sen boşuna..

      (: ahaha mutfak işine isyan etmiş. hiç gülesim yoktu be.

      (şaka şaka vardı.)

      Sil
  5. Güzel bir şey sanırsam hoş görünüyorlar :D.

    Ertem Şener'in bir yorumuydu sanırım. Ne zaman futbol-kar muhabbeti geçse aklıma gelir.
    'Saha yoğurtlu ıspanak gibi görünüyor.' demişti.
    Çok gülmüştüm duyduğum zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D oha hakkaten. vay arkadaş, hakkaten yoğurtlu ıspanak gibi.

      Sil
  6. bir ara aklımdaydı iyi hatırlattın yine, çocuklara minik minik yazı tahtaları yapayım, öğrensinler okumayı yazmayı, haydeee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitime bi katkım oldu ya, ben artık ölsem de gam yemem.

      Sil
  7. Bi BBY'ci (Bırak başkası yapsın) olarak şunu sormak isterim; boya ne boyası? Bildiğimiz duvar boyası mı? Adama gidip "mat boya?!" desem yüzünde anlamsız bir ifade belirir mi? Derz dolgusu denen şey ne menem bir şey? İki kaşıktan kasıt çorba kaşığı mı, tatlı kaşığı mı? Müsafir kaşığımı kullansam izi kalır mı? Semmma böyle tatlı olmayı nerden öğrendi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kremalı pastaya gözlü çilekleri dizip kafa atasım geldi (:
      doktor ötker öldüğünde bi radyocu haberi sunarken "doktor ötker öldü, bugn bütün pudingler siyah" demişti de iki saat gülmüştüm. bak şimdi aklıma geldi bi on dakka daha güldüm :)

      boya bildiğin duvar boyası. mat boya diyon nereye sürcen diye sormuyolar. yok, belirmez. ama yarı mat vermesin dikkat et kandırmasın seni. oklavanı merdaneni kuşan git bu kandırma durumuna karşı. bi de mümkün olduğunca minik boy al. her renk de oluyo. o kara tahtanın matlığını derz dolgusu veriyo.

      derz dolgusu şu mutfak fayanslarının, banyo karolarını arasını doldurup gün geçtikçe sararan ve bizleri çıldırtan beyaz şey. un gibi satılıyo, derz dolgusu diyince onda da anlamsız bi ifade belirmiyo veriyo adam hemen.

      hee çorba kaşığı. müsafir kaşığını kullan, sonra yıkama. en sevdiğin misafire verirsin o kaşığı.

      zeynep, keşke senle kardeş olsaydık..

      Sil
    2. zeynep bakıp bakıp gülüyorum, BBY nedir yav ahaha :D allahım garfieldlığın son noktası..

      Sil
    3. Tu go ent tu bay list:
      Yapı market - mat derz boya dolgusu - inşaat laylonu - silikon tabancası (piyuuu piyuuu)
      Tuhafiye - metrelerce cırt cırt
      Kumaş satan yer - kumaaş
      Terzi - analı kızlı giyelim diye bişiler diktircem
      Çanta tamircisi - evde fermuarı sağlam valiz/çanta kalmadı
      Ayakkabı tamircisi - botları boyatçam. Ayakkabı boyacısı da olur. Bot boyacısı diye spesifik bi tükan var mı? (araştırılacak)
      Lazımlık satıcısı - Gülbilge'nin tuvalet eğitimi başlasın artık!
      İç giyim ya da bebek tükanı - alıştırma külodu nerde satılır?! İçine giyiyo ama bebek ya... Bilemedim

      Çok işim var. Hiç bitmiyo, her gün yeni bişi ekleniyo ve hiç bir gün hiç biri tamamlanmıyo. Havanın soğukluğuna veriyorum.

      Kardeş olsaydık çok rahat bi hayatım olurdu, şımarırdım, hayatın zorluklarıyla mücadele edemezdim. Ama bak şimdi paşa paşa gidip derz şeysini kendim alıp yapçam...

      Sil
    4. :) on dakka güleyim yazıcam dur.

      Sil

 
;