19.12.13

gölgesizler - altını çizdim. allaam! neden bir ümit ünal, neden bir hasanım ali değilim?!


yazarlarda iki isimli olmanın
başarıya bi etkisi olduğunu düşünüyorum okuyucu.

zira bana kalırsa hasan ali toptaş
ve ihsan oktay anar türk edebiyatının en dev iki ismidir.

ikisinin de bir kelimesini okuyabilmek için
hayatımdaki en önemli işleri bi kenara bırakabilirim.

sinemada tim burton neyse, edebiyatta hasanım ali odur.
zira ikisinin de en aklımda kalan cümlesi "kar, neden yağar?"
adamlar evrensel bebeğim.

(bkz: edward scissorhands)(bkz: gölgesizler)

yeri gelmişken burdan iletişim yayınlarına sesleniyorum,
allasen heba etmeyin bu adamın yazdıklarını.
adam gibi basın, kör etmeyin bizi bi tarafı düzgün bi tarafı flu kitaplarla.

dün akşam ütü yaparken kütüphaneye bakıp dertlendim.
dedim bir tess gerritsen rafım var, bir grange rafım var,
bir tolkien rafım var, neden bi hasan ali rafım yok?

raf derken kitaplarının yan yana dizilmiş olmasından bahsetmiyorum okuyucu,
aynı yayınevinden aynı şekilde basılmış, tek tip kitapları kastediyorum.
mesela doğan kitaptan çıkmış ahmet ümit kitapları gibi;
siyah, uzun, altında turuncu dk baskısı olan,
dizdin mi böööyle inci gibi..

manyak mıysam neysem artık başladım
iletişim yayınlarının hasan ali kitaplarının fiyatlarını
envai çeşit siteden hesaplamaya.
okuoku, kitapsihirbazı, d&r derken
yok dedim şimdi ihtiyacın yok sema.
sonra o, sırf bunun için bi para biriktir sen.

bu işin zararlısı yine enver oldu.
dönüp "hasan ali toptaş'ı biliyon mu sen?"
"lynch gibi böyle, rüya mı gerçek mi hiç anlamıyosun"
"ondan sonra bi keresinde.."

haklı olarak anlam veremediği bakışların ardından
asıl amacım geldi,
"gölgesizler'i izledin miydi sen?!"

enver ki benim bugüne kadar önerdiğim her filmle dalga geçmiş,
mükemmel sinema izleyicisi kimliğimi hiç görememiştir.
işte arada böyle cesaretliliklerim var..

dün televizyon izlerken
"maç bitsin gölgesizleri izleyelim miiğ?" çıktı ağzımdan.
yaşasın televizya!

izledik.
benim için ellinci kez olabilirdi,
insanlık için küçük bi adım da olabilirdi
ama enver için çook büyük bi adımdı.

adam bir kere bile alay etmedi!
artık nasıl bir saygıyla bahsettiysem, çekindi mi ne yaptı bilmiyorum.
ya da susayım da bi an önce bitsin mi dedi..

he?
öyle mi dedin enver?

baya bildiğin sonuna kadar izlettim
arada bi "allaşkına sonu çok mu saçma" falan dedi ama
olur o kadar.

film içinde ertan saban ve ahmet mümtaz taylan'ı aynı anda bulundurması sebebiyle
benden zaten 10 üstünden 17 falan almış durumda.

tek falsosu köy imamını kötü göstermesi,
olmasaydı keşke hasancım alicim..

yönetmeni ümit ünal ise türk metafiziğinin kralı.
teyzem (ki çocukluğumun psikolojik sarsıntısıdır),
anlat istanbul, nar, dokuz,
mazhar alanson'lu arkadaşım şeytan, ses..
kaptan feza hariç hepsi şaheser,
üçer kez izlenmelik filmler.

bi de sen izle derim.

altını çizdim..
(tez vakitte kitabın altını da çizicem)



herkes hem burada olmak istiyo,
hem çok uzakta..


-hiç iz yok.
-her şey bir iz bırakır.


sen köyün en güzeliydin, ben en yakışıklısı.
kimin aklına gelirdi ki bizden bir hilkat garibesi çıksın?


ufukta ayna yüklü kuşlar vardı.
biliyordum,
onlara ulaşsam kendimi bulacaktım. 


cephede ölen hamdi hamdiyse,
burda ölen kimdi? 


çaresizlik gözünü kör etmiş senin...


kar, neden yağar, kar?


kaçırdın diyolar.
ben kızı kurtardım ama..


nihayet "gel lan sen ne istiyosun" dediler.






8 yorum:

  1. Adsız15:19

    Ne eli o öyle:S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afedersiniz ayı, yani bu şekilde söylemek istemezdim ama..

      Sil
  2. ebetçi okuyucu18:03

    enver enişte klasikleşme yolunda gidiyor eheheh rahat bırak adamı kız. zorla korkunçlu şeyler izlettiriyon öle, sonra gece korkup "televizyonda maç açıp öyle uyusak ya" dicek sana, bu sefer geceleri de maçlara gark olucan.

    ayrıca üstteki adsıza da katılıyorum o ne eli öyle ikinoktaüstüstese

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zorla değil efenim ricayla. izler misin dedim izlemem demedi (: ben çok korkuyorum. normalde de çok korkuyorum ben. evde biri hareket etse uykumdan uyanıp besmele çek çabuk diye tepesine çöküyorum. aynı evde yaşanması çok zor bi insanım..

      Sil
  3. :D :D Ay nası güldüm ya evlenince de ayrı komikli oldu ama bu yazılar ehhe :D

    Ben de korkarım acayip hem de. birini bulabilmem zor ama benim neyse daha gencimdir heralde. :D

    Ahha dur bişi daha diyecektim bu filmleri de duymamıştım hiç aklımda olsun . Raflarda uuuf güzel manyaklık ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öpüyorum o rafları ben, bazen kitapları tek tek öpüyorum. annem bana hamileyken merdivenden düşmüş, ondan böyleymişim öyle diyolla.

      gençsin genç (:

      korkuyosan tek izleme. ne ki gölgesiz? anam?! üç harfli mi yoksa falan diye bi başlıyosun, evin tüm ışıklarını açıp tüm kapıların arkasına tek tek bakıp elli bin ayetel kürsü "minel cinneti ven nas"ın üstüne basa basa yüz bin nas bi o kadar daha felak okuduktan sonra far görmüş tavşan gibi yatakta bağdaş kurup oturuyosun. ben öyle oluyorum. he vazgeçiyo muyum izlemekten? yuo. var benim beynimde bi bug..

      Sil
  4. candan erçetin'in "ben kimim?" şarkısı bu filmin miydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebet. hatta filmin son kısmında konuk oyuncu candan erçetin. böyle makyajsız, ev kıyafetli falan görüp bi tuhaf oluyosun..

      Sil

 
;