8.12.13

cast merriyıd


bayanlar ve baylar,
madamlar ve mösyöler,
selam bebeyim!

nasılsın?

cümlelerime ttnet'e söverek başlamak istiyorum,
fiberin kurusun!

iki gün içinde bağlanacak denen internetin
yirmi gün boyunca sebepsiz yere açılmaması sonucu
beni ço özlediğini biliyorum.
ağladın dimi?
hadi hadi biliyorum ben, cool durmaya çalışma.

gelinlik hani,
hani gelinlik, bize de göstersene diyenler için
konuya düğünden başlayayım.


düğün için gereken damadı
ben nişan zamanından temin etmiştim.
çok şansını zorlamayınca, biraz özenli davranınca
bu damat denen şey düğüne kadar dayanıyo merak etme.

damat hazır olunca yer seçiyosun,
davetiye bastırıyosun.


düğün gününe kadar eksik tamamlayabilirsen
-tek eksik damat sandın dimi,
haha çok safsın bebeyim.
dünyayı satın alıyosun!-
yapman gereken tek şey olarak gülümsemek kalıyo.

benim gibi kuaförüne, fotoğraf çekimine falan
sadece damadı alıp gidersen işin kolay.
her kafadan bi ses çıkıp "o öyle olsun" "burası böyle olmadı" diyen olmuyo.

şimdi bişey sorucam;
bunca yıllık türk insanısın, en az on düğüne gitmişsindir.
kimin kına çerezini, kimin saçını, kimin gelinliğinin detaylarını,
kimin eyelinerının yamuk olup olmadığını hatırlıyosun okuyucu?

insanlar unutuyo, bak sen bile ne kadar zekisin
unutmuşsun çoğunu..

gelip geçici şeyler için mızıklanmak sadece gününü mahvediyo.

evin içinde de peşinden gelip 
"bu gelinliğin rengini niye böyle yaptırdın"
"aha bu omuzlarına niye taş işletmedin"
"sen niye çizdin hazırı yok muydu"
"senin gözlerin zaten kocaman niye bi de bu siyahı sürdürdün"
"kaynanan nerde kaldı"
diye sanki gelinlik çok rahatmış gibi
bi de oranı buranı dürten hanım akrabayı itinayla annene şikayet edip
"anneaaa alın bunu başımdan allasen" dedikten sonra rahatsın.

bu süreçte ne damadı üz, ne o seni üzsün.
gerekirse haber ver, toplanıp hesabını görelim kensinin.

çünkü balayında başbaşa kalıyosun
ve içindeki hulk'ın dışarı çıkması için çok müsait bi ortam.
gerginliklerin içinde birikmesine müsaade etme.
resepsiyonu arayıp "zopa var mı zopa" falan diye de sorma.
evlenmeden geyşa evlenince ninja diye adını çıkarırlar.


36 numaraysa benim gibi ayakların, yandın.
uzuuun bi liste seni bekliyo.
sonra bi de arayıp soruyolar, silindi mi isimler diye.
nevada'lı bilim adamları bu konuda bi istatistik tutsun lütfen,
biloğumu takip ettiğinizi biliyorum.
ismi silinenlerden kaçı evlenmiş, ne kadar zaman içinde,
bi tekzip yayınlayıp türk teyzelerine dağıtın allasen.

eğer benim gibi ailene çok bağlıysan
mesela deden ölümlü dünya dediğinde
ölcen mi sen yani diyip ağlıyosan,
evden çıkmak çok zor okuyucu..
ah çok zor.

düğün süresini evden ayrılmadan ağlayarak geçirmen işten bile değil.


ne yaş farkı, ne iletişim eksikliği, ne geçirilemeyen zaman,
hiçbiri kardeşten ayrılmayı kolaylaştırmıyo..

baban bi gözümün nuru diyip sarılıyo,
ben ne halt etmeye evleniyorum ulan diyip
duvağı falan söküp atasın geliyo.

ne yeni yerine tam mutlu gidebiliyosun,
ne anne evinden ayrılırken tam anlamıyla mutsuzsun.
hep bi yerde bi eksik..

bi de o nüfus kütüğünün değişmesi,
bi kere bile görmediğin bi yere kaydolman,
doğru dürüst tanımadığın bi ailenin bilmemkaçıncı sırasına yazılman falan
çok saçma.

hemen evli arkadaşlarla bi muhabbete girme çabası,
akşam çaya çağırmalar falan başlamasın.
dışlamayın bekarları,
aslında hepimiz birer bekar adayıyız!

hele hele çevresindeki bekarlara kısmet arayanlardan
asla olma.
evlenince yüzüne zafer ifadesi yerleşen kadınların
bi kaç sene sonra "bi hata yaptık ama"ya dönüştüğü gözlemlenmiş,
biz öyle duyduk.

sorumluluğun, faturaların, paylaştıkların gittikçe büyüyo.
ama önemli olan bunların değil
poponun, göbeğinin, sessizliğinin büyümemesi.
bak ben nası da yemek yapıyorum diyip
her gün on çeşit tatlı on çeşit tuzlu yapma.
bu konuda rehberin olucam,
iki kişilik yemekler bloğu yapım aşamasında.
içine de atma hiçbişeyi.
sonrası kötü oluyomuş, öyle diyolla.

ev işlerinin yarısı senin anlaşmalarına falan hiç gerek yok.
biz mesela paylaştık enverle,
bu halı temizler halısı bu halı kirliler halısı olsun dedik,
neyin nerde olduğunu biliyoruz.
arada böyle zekiliklerimiz vardır.
(bkz: nereye attıysan ordadır)

engiiin tecrübelerimden faydalandırmak üzre burlardayım.
(bkz: haspam)

şaka be şaka.
öğrenmeye çalışıyorum daha ben.
hep birlikte eğlenicez, amaç bu..







34 yorum:

  1. Allah mesut etsin, tebrikler :)) Yine süper bir yazı olmuş, keyifle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelin kahve içelim (:

      Sil
    2. hehehe içmiş kadar olduk efenim ^.^ ziyade olsun :D

      Sil
    3. falında üç trilyon çıktı!

      Sil
  2. ablamın düğününde gelin almaya geldiklerinde herkes ağlarken ben kahkahalarla gülmüştüm,bütün misafirler kınamıştı beni. o aklıma geldi şimdi. ^_^
    Allah mutlu etsin tekrar tekrar. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. töbe töbe. gitsin diye çok mu dua etmiştin? oh gidiyo be der gibi olmuş sanki (:

      pek gülünecek bi an değilmiş; ben mana veremezdim çok. ama fena..

      Sil
  3. Adsız21:47

    Bir ömür boyu artarak sürsün mutluluğunuz!
    Ya yeni evli çifte hiç söylenmez ama "Bizi unutma, ihmal etme sakın" tamam mı?
    hihihihhihii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amintobello!

      eder miyim hiç, balayında bile ilk işim post yazmak oldu (: hep ttnetten ötürü, yoğusa ben unuttuğumdan değil ki ^^

      Sil
  4. Ben o "ttnet"in ...............?? neyse...!
    Allah'ım o nasıl enfes bir görüntü, bir gelinliğin eteği (başka adı varsa bilmiyorum) o kadar mı güzel olur,bayıldım :)
    Şu evden çıkma mevzusunu ben şimdiden düşünüp, efkarlanıyorum ya :)
    Birde baş belası akrabalar aforoz edilsin, lütfen :)
    Öpüldün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla beğendin mi ya (: etek işte, varsa adı ben de bilmiyorum. anlatırken ne istediğimi biraz zorluk çektim ama çok şükür tam istediğim gibi oldu. allah hepinizin , hepimizin gönlüne göre versin inşallah tüm istediklerimizi.. daha fransızı sizin olsun bayan (:

      Sil
  5. Adsız22:06

    Gelinliğe ba-yıl-dım! Sİzin yazım tarzınızdan hayal gücünüzden üslubunuzdan belli zaten herşeyinizin ne kadar zarif olduğu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özellikle waffle, nutella gibi şeyler yerken hayvani bir zerafetim vardır okuyucu. görsen kaçarsın.

      Sil
  6. Kınan Yaren'de mi oldu :( ah keşke çağırsaydın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama ben demiştim gelmek isteyen mail atsın da adres vereyim tanışalım diye :( üst katında oldu, çok memnun kaldık. zirve düzenlesek mi tanışmak için istanbullu bloggerlar olarak?

      Sil
    2. ebetçi okuyucu13:49

      ebet!

      Sil
    3. ebetçi okuyucu13:50

      bi dakka ben blogır değilim. okuyucuları da dahil edin aloo!

      Sil
  7. Resimleri göremedim.
    Yurdumun milyon kullanıcılı interneti sağ olsun.

    Çok özlemişim gerçekten.
    İçim açıldı okudukça.
    Mutlu ol inşallah.
    Olacaksın gibi.
    Doğdu bak içime.
    Arada doğar böyle :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne samimi bi yorum bu böyle (:

      yurdumun interneti deme, kendimi yerlere çalasım geliyo kaç haftadır.. bi özleyenim var diye öyle mutlu oldum ki uyuyamam ben sabaha kadar ^^ bazen diyorum ki bu bloğu iyi ki açmışım..

      Sil
  8. Nasil guzel bir gelinliktir ama bu, nasil zarifmis bayildim♥
    Tebrik ederim, cook cook mutlu olursunuz umarim ;*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha güzelleri, enn zarifleri senin olsun, bu benim gelinliğim postlarını da görelim inşallah (:

      Sil
  9. Çok güzel olmuşsun... Hüzünlendim ya la! Sanki kardeşimi evlendirdim. Salak işte (:
    O kadar çok şey diliyorum ki sizin için, sayfalar yetmez, dualarım ve iyi dileklerim hep sizinle. Öbdüm, görüşürüz, baay.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil miyim kardeşin :(

      Sil
    2. Çok ihmal ettiğim canım kardeşimsin ama ben de ne eşşşeeeğim diğ miğ?

      Sil
    3. oyy^^

      sen eşeksen ben direk hayvanat bahçesinin özetiyim. balayına size gelcektik fekat gülbilge'ye acıdık dedik çocuğun doğru düzgün bi ailesi var evlilik müessesesine ve insan zekasına olan güveni sarsılmasın. yazıktır dedik başka yere gittik.

      Sil
  10. Allahım Allahım bu ne güzel gelinlik(gelini göremedik çünkiii)
    mutlu huzurlu sıcacık yuva dileğiyle
    hoşgeldin aramıza...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dön dediğiniz için pişman olacaksınız bebeklerim!

      gelin çok güzel olmadığından gelinlikle destekledik işte (:

      Sil
  11. ebetçi okuyucu13:52

    beklediğimize değmiş, gelinlikli post yapmışın yazıcı. iyi cesaret haggaten ama. etraftan gelecek seslerden delirmemek için kalkışamazdım böyle bi gelinliğe. bravo. çok mutlu ol yazıcı. 2 kişilik tariflerini bekliyoruz hadi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogırlar derken blogır okuyucularını, yazıcılarını, bakıcılarını da dahil ediyoruz elbette (: kimse gelmezse sana bi kahve ısmarlarım :)

      etraftan duyduğum cümlelerin haddi hesabı yok ama o renk içinde dünyanın en mutlu gelini bendim (: kapuçino forevır!

      Sil
  12. Vay be, vay vay vay :)
    Yaptım oldu postu olmuş resmen bu!
    Seni nasıl tebrik etsem, nerelerine maşallah desem, hangi yeteneklerine aferin desem bilemedim. Helal olsun kız, sana benden gönülden bir fiyuuufittt :***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hani yazarlar edebiyat ödülü, artizler oskar bekler ya; benim için okuyucudan ıslık almak işte tam olarak nirvana!

      en büyük yeteneğim yamuk yumuk kalem tutuşumdur, ona de bence (:

      Sil
  13. :)) gelinlik; downtown abbey style..
    Allah mesud etsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha (: hiç farketmemiştim ama belki ondan esinlenmişimdir, hayalimde hep savaş vakitlerinde soyluların mutfağında hizmetçi olmak vardır benim. ya da bi jane austen romanının baş kahramanı olmak. olmadı madem, hayatım danteller fistolar içinde geçsin istiyorum.

      (anne, o dantel yatak örtüsünü almadım diye konuyu hemen buraya bağlama lütfen.)

      Sil
  14. agladim beeeee.cok kötüsün cuvaldizim :.(
    ama sen sürü psikolojisinde olmayan nadir bir insansin .
    tezati severim özüm tezat cünki.gelinligin, sen, dügün hersey ama hersey özen itina kokuyor .
    rabbim iki cihanda aziz eylesin sizi Allah .c.c ikinizden
    sizde birbirinizden razi oluncaya kadar ayirmasin

    ama ben hala agliyorummm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin..

      ben de çok ağladım. yirmi gün ağladım kesintisiz. amcam beni aradığında "arama bee kötü oluyorum" diyip ağlaya ağlaya kapattım telefonumu. anamı babamı kuzenlerimi gördükçe enveri valize koyup geri dönesim geldi. çok ağladım, çok..

      ama sen ağlama, yolun buralara düşerse bi evin daha oldu işte; fena mı :)

      Sil

 
;