8.9.14

doğum çantasının kol çantasından farkı nedir vol.1


iyakşamlar okuyucu,
her nerede yaşıyor veya yaşatılıyorsan.

şaka şaka. naber?

doğum yaklaştı aman da ben burlarda tekim
bi tanışım bi komşum bi arkadaşım yok
ya gündüz doğum başlarsa naparım hastane ne biçim uzak korkusuyla
anneme taşınıverdik yine biz.

yazık adamlar bi kişi gönderdi iki buçuk geri aldı.
allahtan yüce gönüllüler de
kapıyı çalıp direk biz geldik diyebiliyoz.

hatta onlar evde yokken taşınıp
geldiklerinde "a aa siz mi geldinizdi" de diyebiliyoz.
böyle de kendini bilmezlik.

aslında eskisinden çok çok daha fazla boş vaktim var,
okulu dondurdum tezim yok. bu blogda en az on tane
"bu akşam tez bitiyo azmı cezmi kasteyledim" temalı post bulabilirsin okuyucu.
ama bi tez bulamazsın, işte o sebepten dedim bari dondurayım
boşuna harç ödemeyelim.
ama doğru düzgün yazmıyorum, sürekli bi işler peşindeyim.
uu arada böyle gizliliklerim vardır.

neyse işte biz doğum çantamızı sırtladık geldik.
aslında bu postun teması da bu;
mantıklı bi doğum çantası nasıl hazıllanır.

zira internette yaptığım onlarca saatlik araştırmalar sonucu
şaka şaka yok öyle bişey.
bakıyorum ilk bi iki madde tırt,
kapatıyorum sayfayı.

şu ara doğum yapmış bi iki kişiden tavsiye alıp
evin de altını üstüne getirdikten sonra
aşağıdaki maddelerden oluşan mini çantamı
itinayla hazırladım.

öyle kalabalıklar taşıyıp kullanmadan eve getirmeye gerek yok bence.

öncelikle hastanenizde doğum yapmış birilerinden
doğum sonrası için tek kullanımlık gecelik veya önlük,
bebeğe giydirimlik bişeyler verip vermediklerini öğren.

bizim hastane vermiyomuş,
dolayısıyla benim listem şu şekilde oluştu;

1- kesinlikle pijama değil, gecelik al okuyucu.
sezaryen olacaksan birkaç tane.
önden düğmeli, bol, pamuklu ve rahat olmasına dikkat et.

2- bebek için iki takım hastane çıkışı koydum ben,
ikisi de benim tacımla falan takım.
bunları da kendim yaptım,
detayları bi postta anlatırım.
fotoğraf çekimi için şık bişeyler olsa iyi olur bence.

3- bebek bezi ve anne için çamaşırlar.

4- muhakkak terlik, bi de kalın çorap.
bebeğin gaz problemi olmaması için annenin ayaklarını sıcak tutmak şart.

5- çantanın en üstüne alez koydum ben,
arabada kullanmak için.

6- bi de yine en üstte meryem otum var, inanç meselesi tabi.

7- olur da panikle unuturum diye
doğum sırasında okunacak ayetlerin yazılı olduğu bi kağıt.
yasin okunmuş pirincin de oldukça etkili olduğu
aile bireylerimce denendi onaylandı.

8- tayt, korse veya ince bir çarşaf da lazım
hemen karnını sarmak için.

9- evlilik cüzdanı ve nüfus cüzdanı

10- bebeği evine götürürken kullanmak için battaniye

11- hastanede yoksa diş fırçası, macun.
çoğu yerde deodorant, roll on yazıyo ama
bence bebeği rahatsız edebilir.

12- kesinlikle eyeliner ve rimel.
en önemli madde bu bak.
neticede fotoğraflar anı kalıcak, ço önemli.

bu kadar işte okuyucu.
orta boy bi poşede bile sığar rahatlıkla.

hastanede dağıtmak için şeker hediye kısmına daha giremedim.
bizim hastane odaları çok küçük,
dekorluk bi masa hazırlayamayız sanırım ama ufak tefek bişeyler olur yine.
onların hazırlık aşamaları da
o zamana kadar bebik doğmazsa bi postla gelir.

bunun dışında tabi hastaneye götürecek birisi,
eğer telefonlara güvenmiyosan doğru düzgün bi fotoğraf makinesi,
sürekli şarjı dolu halde kapının yanında bekleyen telefonunuz,
- ki buna beni tanıyan tek kimse bile inanmaz -
doğum sonrası tatlı getirecek bi tanış,
sükunet, sakinlik, cesaret.

tecrübe ve fikir sahibileri onu da ekle bunu da çıkar desin,
maksat işimiz görülsün.

kolay işler bunlar okuyucu.
kolay diyelim, kolay olacak..





11 yorum:

  1. Listeyi onaylı bkz:iki doğurmuş üçüncüsü yolda olan anne tavsiyesi.
    Pijama değil giydiğin bildiğin nene geceligi al..dikiş mikiş içinden cikamazsin. .evet kelimenin tam anlamiyla..hayırlı bir doğum dilerim..Allah kolaylik versin..operim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci önemli not:bu şablon s4'te dahi uyuz bişey ..Mobil aktif deme..Ben inansam s4 inanmaz..yine operim.

      Sil
  2. eksik yok bebeğin ağzını açmak için hacve hurması yada zemzem(bana zorla aldırmışlardı ablamlar)
    ne şanslısınki annen yanında ben doğuracak olursam artık gelip beni bekleyecek blogger arayacağım.
    annem yok napalım:)
    Allah sağlııkla bir avazda kurtarsın.

    YanıtlaSil
  3. tabi kolay olacak,yeter ki inan sen...
    inşallah herşey çok güzel olacak,kucağına alınca yeniden doğmuş gibi olacaksın,bunu hayal et
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sezeryanlı karnı sarmaya tayt ve korse mi? Yok canım yeni ameliyatlıyken pijamanın lastiğinden bile imtina ediyorsun :)
    Hayırlı doğumlar dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Yahu aç blogumu oku.
    Bu kadar mı zor, hııı? Siz okuyun diye yazdım ben onları.
    Hem doğurmadan önce hem de doğumdan sonra ayrı ayrı yazdım.
    Şahsen doğumdan sonra kimseyi görmek istemediğimden hastaneye gelmeyin dedim gayet.
    Çarşaf falan sarmadım, hala da korse giyemiyorum bana göre değil; ama becerebiliyorsan yap derim.

    Ben gecelik aldım ilk gün sürekli alttan ne var ne yok diye bakıyorlar, bir de eğilemiyorsun zaten; pijama altını yerlerden toplamak zor olabilir. Ama sonda takılınca onu belki pijamanın içine koyarsın daha rahat olur; onu bilemedim

    YanıtlaSil
  6. sarılık olmasın diye sarı tülbent :D

    kendine ped, hasta bezi falan onu yazmamışsın sanırım.

    YanıtlaSil
  7. 😊😊😊 bunları sende okumak çok şeker ya nene geceliğine evet katılıyorum ama bence alt ust takımda guzel sezeryan olunca ertesı gunde hastanede kalıyon mesela ben gıymıstım bolcana hamıleler ıcın olanlardqn var lohusa gecelıgı dıye resım cekılırkende afılı duruyo musmutlu bebe olur inşallah hayırlısı ile gelir

    YanıtlaSil
  8. Semmma doğurdun mu kız 😄

    YanıtlaSil
  9. neredesin cuvaldizim ?
    özledim ki

    YanıtlaSil
  10. cuvaldizim meraktayim ama ben .
    her defasinda elim bos geri dönmek beni üzüyor
    nerdesin lütfen merakta birakma beni

    YanıtlaSil

 
;