11.10.14

bazen avcunun içindeki bi el; tutamadığın tüm ellerin özlemini giderirmiş okuyucu.


okuyucu, ben geldim!

hep ben geldim dediğimde bi dolu, bi fazla,
bi uzun uzun yazarak gelirdim ya;
bu sefer bildiğin iki kişi geldim.

beril sare de geldi.
-bi küçük terazi daha doğuramadım!-

uzun uzun yazamadım,
bırak bloğa girmeyi
bazen saçımı tarayacak zamanım olmadı.

maillere dönemedim, yorumlara bakamadım.
merak edip soranlara cevap veremedim.

ebet, her yeni anne gibi şaşkın ve yoğundum.
beni merak ettiğin için çok mutlu oldum ama,
dedim ki yanıbaşında olup sormayanlar utansın kızım
senin yüzünü görmediği halde kardeşi olduğun insanların var.
bakarsın ahirette komşu olursun, belli mi olur?

on dakikalık bi normal doğum sonrasında
çok üzmeden yormadan benim oldu beril sare.

insan sancıları sona ermiş, doğumun bittiğine inanamazken
etrafında onca ışık, onca insan, onca koşuşturma varken,
ne düşünürmüş onu öğrendim.

demek ki ölmemişim diyosun.

bedeninden henüz kopmamış, göbek bağı bile kesilmemiş bi bebek
haykırışlar içinde kucağına verildiğinde
ne söylersin onu öğrendim.

kime benziyooooğğ diye bağırıp tüm ameliyathaneyi kendine güldürüyosun.

yanında ailesi ve arkadaşları olmadan bunları tek başına yaşayanların
ne kadar şanssız olduklarını öğrendim.

binlerce kez şükürler olsun diyosun.

manevi yükümlülükleri almak istemeyenler için
artık üzülmemek gerektiğini öğrendim.

benim için daha önemli bişey var diyosun.

uykundan, yemenden içmenden, görünüşünden,
fikirlerinden daha önemli birinin varlığına alışmayı öğrendim.

o olmasaydı napardım diyosun.

anne olmayı öğrendim diyemem,
insan ne zaman ne şartlar sonrasında anne olur
onu bile tam olarak kestiremiyorum.
ama şu 20 gün içinde daha fazla sabretmeyi öğrendim.
iyi bi başlangıç sayılır dimi biraz bence?

dengem bozuldu, ebet.
 
 bi kere hayatımda hiç bu kadar uykusuz kalmamıştım okuyucu.
nerde uykusu bölündüğünde sinirden deliye dönen eski semmma,
nerde küçücük bi mırıldanmayla ayağa fırlayıp
anneciiiyyyiiim diye cikcikleyen şimdiki semmma..
seneler insanı kelebeğe dönüştürüyo azizim.

ruhum hiç bu kadar huzursuz olmamıştı.
yanındayken bile aman bişey olacak mı diye tetiktesin.

sonra bi insandan ayrılamamaya hiç bu kadar dayanamamıştım.
sarılık oldu sıpa, fototerapiye yatırdık.
böyle hemşireye verirken bi ağlamamak için
"ben bi su içiyim ya su ister misin anne" demeler,
sonra dayanamayıp ağlamalar,
bunu yazarken bile allam nolur bi daha olmasın diye gözlerin dolması..

allah kimseyi hiç bi şartta çocuğundan ayırmasın.
dinimiz amin.

karnımdayken kolaydı, doğum kolaydı,
alışmaya çalışmak kolaydı.
ama işin zor kısmı şimdi başlıyo.

uzun zamandır oturup düşünmüşlüğüm yoktu.
hayal kurmuşluğum, hesap yapmışlığım, ölçüp biçmişliğim..

ama şimdi yapılacak çok şey var okuyucu.

babasına benzesin diye dua ettiğin küçücük kara saçlı kızının
büyürken nasıl değiştiğini
ona hep sevgi dolu bakarak izlemek lazım.

fikirlerin çatıştığında kendini dayatmayı değil
dizginleyip dinlemeyi, anlamayı, belki değişmeyi öğrenmek lazım.

insanı yaşadığı yerden, sahip olduğu renkten değil
insan olduğu için sevmeyi göstermek lazım.

düzgün konuşmasa, yürümese, çok yiyip kilo almasa da olur.
düzgün davranmayı bildirmek lazım.

her sabah koynunda nefesini duyarak uyandığın için
şükrederek güne başlamayı bilmek lazım.

 sonra başka bi alemde sonsuz günlerinin olacağını anlatabilmek,
buna hazırlamak. ki en zoru..

her bebek annesinin meleği,
her anne bebeğinin.

ona annesinin kanatlarından daha sağlamlarını verebilmek lazım..

 




35 yorum:

  1. Allaha hamdolsun!!..cook sevindim çok mutlu oldum ne yazsam ne desem balım kuzum bu güzel anların duyguların tadını cikar.gözün aydın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benden iki buçuk kat daha tecrübeli biri olarak ne desen öğüt benim için. aklına ne geliyosa söyle sen (:

      Sil
  2. Okurken sende kendimi buldum semacım, aynı duygular içindeyim. Ben de ikinci oğlumu dünyaya getireli 16 gün oluyor ve ancak bugün bloguma yazabildim. Senin de ne zaman yazacağını merakla bekliyordum.
    Rabbim sizlere kızınızla beraber hayırlı, huzurlu, sağlıklı bir ömür nasip etsin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oyy birinciden sonra ikinciye cesaret edebiliyo mu insan ya (: koşarak gelcem okuycam bloğunu; önce şu sıpa bi insin kucağımdan..

      Sil
  3. işşşteeee günlerdir beklediğim yazı yazıcıııı :) doğduğunu duydum da yazıyı bekledim ınankı hayırlı uğurlu olsun inşallah kendi duygularımı tekrar yaşadım yazında :) Allah nazardan saklasın inşallah musmutlu olun inşallah hep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuyucu! tenk yu, allah razı olsun bin kere. kırkı çıksın senin bahçeye çaya getircem, her görüşümde gözüm kalıyo. ama kış.. bi keresinde de yabancı kardeşlerimizi çağırmıştın, gördüm. gelip "ben de çok tanıdık sayılmam, arada ecnebiliklerim olur gireyim mi azcık?" diyesim geldi. ne gönlü geniş insansın sen..

      Sil
  4. Ben de rahatladım şimdi :) Mutlu bir anne-bebek, anne-çocuk ve yeterli annelik diliyorum ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeterli annelik ne güzel tanımmış öyle (: kendini yeterli hissedebilir misin hiç bilmiyorum ama dilersek olur bence :)

      Sil
  5. Canım maşallah ne güzel yazmışsın . :) Çok sevindim yazdıklarına duygulandım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelsene bebek görmeye, tanışırız ne biçim :)

      Sil
  6. oh şükür:) geçen hafta emzirme haftasıymış, bir seminerde "anneler bol bol emzirsin, "sütün mü yetmiyor?" diyen densizler olur, onların sorularına kafasını da takmasın, ilk 6 ay asla sütten başka bişey de vermesin" dediler. doğurmadığım için koca seminerde anlatılanların hiçbirisini üstüme alınmadım ama kısmet sanaymış :p
    Allah bebişi huzurla büyütmeyi nasip etsin. 6 aydan sonra da Montessori'ye başlıyoruz ona göre :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet var öyle bi durum. şimdi neticede herkes benden daha tecrübeli, ve hepsi sütün yetmez diyo. doyuyo, itiyo, burnundan geliyo, kusuyo, günde yedi kere bez değişiyoruz doymasa değişir miyiz diyorum ama sen doydu sanarsın doymaz o diyolar sürekli. mama vermek konusunda ilk günden beri direniyorum, ama mama ver ki toplansın azcık diyolar. kafam karışıyo, acaba aç mı diye düşünüyorum sürekli. asla anne sütünden başka bişey vermek istemiyorum, mamaların hepsi katkı maddeli yapay şeyler. onları yiyip montofon gibi olacağına anne sütüyle zayıf ama sağlıklı bi çocuk olsun istiyorum. ama dediğim gibi herkes bendne tecrübeli ve herkes aynı anda aynı şeyi söylüyo..

      Sil
    2. http://www.istanbulhalksagligi.gov.tr/duyuru/1-7-ekim-emzirme-haftasi/624
      valla bire bir burada yazanları anlattılar. semineri veren şişli etfal'in eski müdürüymüş, "anne sütü" dedi, başka bişey demedi.

      Sil
  7. Ya geldi mi bebek *.* Çok sevindim Sema *.* Heyecanlandım, ne diyeceğimi bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebet, geldi bi minik balik daha dunyaya :)

      Sil
  8. Rabbim hayırlı ömürler versin. Gözlerimi doldurdun yine kız 2 oğlum var ama o kokuyu cok özlüyorum saklama yöntemi falan araştır yada doyasıya kokla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakumlasak kiyafetlerini, kalir mi ki kokusu?

      Sil
  9. oh, gözünüz aydın, uzun, huzurlu, sağlıklı yıllarınız olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en sevdigi renk mor olan biri daha geldi dunyaya :)

      Sil
  10. Sen hoşgeldin. Nasıl rahatladım haberinizi okuyunca şimdi. Henüz bir bebek sahibi olabilme ihtimalim bile yok, bekarım. Ama teyzeliği tattıktan sonra, annelik nasıl birşey diye daha çok düşünür oldum ben. Yazını gözlerim dolu dolu okudum. Sağlıklı, mutlu huzurlu bir ömrü olsun Beril hanımın. :) Allah sizi ayırmasın inşallah... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşbuldum (:

      benim de teyze olabilme ihtimalim yok, ben sana kısmet bulayım sen beni kardeşin ilan et? şaka şaka. hiç öyle taraklarda bezim olmaz. arada böyle herkesi kendi işine bırakırlıklarım vardır.

      amin, allah hiç bi yavruyu annesinden ayırmasın..

      Sil
  11. Ne içtem bir yazı, Allah analı babalı büyütsün mutlu bir çocuk olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin, çok teşekkür ederiz :)

      hani biz küçükken -yani ben küçüktüm senin yaşını bilemem de- lüle saçlı tontiş beyaz tenli bi kız vardı çizgi karakter, bu lulu o lulu mu?

      Sil
  12. işte beklediğim yazı. Allah ııım sağlıkla büyüsün inşallah dualarımı gönderiyorum sizee ::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha neye ihtiyacı olur ki insanın :)

      Sil
  13. iste bir annenin tarifi :)
    elhamdülillah
    gözümüz aydin hayirli ömürlü ola insallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annenin tarifi sensin ablam. üstelik annesi tekrar çocuğu olmuş bi annesin, ne büyük ahiret nimeti..

      Sil
  14. Adsız13:16

    İşte bu yüzden tek gerçek ve bitmeyecek sevgi bir annenin çocuğuna olan sevgisidir.

    O minik melek bir ömür boyu sevdikleriyle, sağlık, huzur ve mutluluk içinde yaşasın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım dediğin gibi tek gerçek sevgi bi annenin çocuğuna olan sevgisi mor rimelziim, babayı bile katmıyorum işin içine..

      amiiin, hep sevdikleriyle, onu sevenlerle yaşasın hep kıymetini bilecke insanları sevsin inşallah..

      Sil
  15. Hesna, Eylül derken demek ki Sare'miz gelivermiş :)
    Eminim ismi gibi güzel , annesinin kalbi gibi de iyi bir kalbe sahiptir.
    Hayırlı ve sağlıklı bir şekilde bebeğine kavuşmuş olmana çok ama çok sevindim :)
    Rabbim her ikinizi de tüm kötülüklerden , hastalıklardan korusun...
    Bu arada terazi olmamasına sevindim bir nevi; bizim gibi sulu göz olmasın, başak gibi dimdik dursun hayatta! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebet. hesna babasının isteğiydi, babası vazgeçti. ikinci ismi bi peygamber eşi olsun istedim ben, hem eşi hem iki peygamber annesi hem iffet timsali bi validemizin ismini seçtik yakıştı da sanki :)

      ne güzel dua ediyosun, öyle dokunuyo ki böyle birbirimizi hiç görmeden aslında gerçekte kim olduğumuzu bilmedne içten, çıkarsız dua ediyoruz ya iyi ki bu nimete sahibiz diyorum. hayatta herşey vesile, belki benim ona duam tutar belki onun bana duası diyorum. böyle arada tek tek aklıma geldikçe dua ediyorum. iyi ki dua etmek var..

      bi de ebet, var terazinin öyle bi durumu. dimdik duruşumuz da var, hatta genelde burnunun dikine dimdik. ama başaklar da ne biçim içine atıyo, ben her duygusu dilinde insanım nasıl anlarım şimdi onun dilinden halet-i ruhiyetinden? kapı arkalarına sinip sinip içlenen bi çocuk olsun istemiyorum. inşallah içine atacağı hiçbişeyi olmaz hayatta..

      Sil
  16. Merhaba , hoş gelmiş prenses , ne heyecanlı ne güzel duygular bunlar , bol uykulu , az kakalı , çişli , az ağlamalı günler diliyorum
    Sağlıcakla kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bol uyku az ağlama mı? sesli güldüm (:

      Sil

 
;