1.9.14

eylül geldi! allam noolur öbür eylüle de kavuştur! dinimiz amin.


buongiorno principessa!

benim kendime gelmem için eylülün gelmesi gerekiyomuş.
eylül geldi olm!
eylül geldi!
bildiğin eylül geldi.

yüzüm gülerek uyandım, yüzümü güldürmeyecek onlarca sebep olmasına rağmen.
kalktım deli gibi yürüdüm,
eylülün havası şifadır kızım dedim.

geçen eylülde ne biçim de kendine yeten,
ayaklarının üstünde sağlamca duran, ne istediğini bilen biriydin.
bu sene sana hiç iyi gelmedi, çöktün.
istediğini bildiklerin bildiğin gibi çıkmadı dimi he dedim
oturdum alay ettim kendimle.

hayatını bi insana, bi aileye, bi tutuma endekslemek çok fena okuyucu.
yeni bi çevreye girince hemen eski çevren gibi olsun istiyosun
ama hayatını paylaştığın insan bile eskisi gibi olmuyo ki artık..

ben dedim bu eylül hayal kırıklıklarımı unutucam,
bu eylül değil bu eylülün biri hatta.
tartışmiycam kimseyle fikirleri tavırları yanlış diye.
allah her tavrın mükafatını vermiyo mu sahibine zaten?

allahıııım eylül geldi!

ben yine semmma oldum.
ne enverin eşi, ne hocasının asistanı, ne anasının kızı,
hatta ne beril hesnanın anası.
diycen ki anaam berilin ne suçu var.
beril artık beril değil okuyucu.

dört beş aydır kararlı bi şekilde beril hesna diyip
"babası hesna istiyo kırılmasın gönlü nolur" diyerek
anama babama dedeme karşı savunduğum hesna ismi
-hiçbiri sevmedi ve ben deli gibi savundum ya aklıma tüküreyim.-
bazı geç kalmış tepkilerden dolayı uçtu gitti.
oysa ben kaç sabah günaydın beril hesnaaa diye uyanmıştım,
ne kadar konuşmuştum onunla..

işte bi insanın isteğini başkasına karşı savunmiycan okuyucu.
bi bakıcan onlar senin ne istediğini umursuyo mu diye.
ben gerçi artık kimse için bişey demem,
bana eylül yeter!

sıpamın adından yapılan onca itinalı çalışmaya rağmen vazgeçmek zorunda kaldım.
sonra beğendiğimiz isimleri yazalım kura çekelim dedim babasına.
yazdık, çektik. üç kere. üç iyidir.
üçünde de alya çıktı.

yanına bi de mübarek isim okumak gerekir kulağına tabi.
ben alya çok istemiştim zamanında, aman kuranda geçsin dediler.
sonra ne kondu?
beril hesna.
kuranda geçmişliği falan yok yani..

isteklerinden vazgeçmicen okuyucu.
seni sevenler isteklerinden vazgeçmeni beklemez zaten.
bak ben mesela babasının isteği olsun diye
olmuyo başa dönüyorum. neyse..

aklım eylülde de kalmadı değil.

ben eylül insanıyım,
bu bloğu açtığımdan beri eylül gelsin de eylül geldi de aman eylül bitiyo da konulu
onlarca post yazmışlığım var.
eylülde nefes alıyorum ben,
bak bugün yaşadığım can sıkıcı olayları martta yaşasam mesela
oturur saatlerce bunun adaletsizlik, ikiyüzlülük, ıvırzıvırlık olduğundan bahseder
kırgınlığımdan ağlardım.
he öyle yapınca bi halta mı yarıyo? yok. her zamanki hali diyip geçiyolar.
çünkü dünya neden her zamanki hali mutluluk değil diyebilecek insanların
çok az olduğu ve bize çok denk gelmediği bi yer.

ama işte eylül olunca bana bi enerji basıyolar sanki topuklarımdan yukarı.
eylülde doğdum, eylülde doğurucam,
eylül olmasın mı benim sıpamın adı?

beril hesna'yı da çok özliycem okuyucu.
alışmıştı herkes.
hediyeleri gelmişti, mektuplar yazmıştı teyzeleri.

artık tipeksliycez, yapıcak bişey yok.

üç kuranın üçü de alya,
üç gönlüm olsa üçünü de eylüle feda ederim.
ikisine de eşit uzaklıktayım, sence hangisi olsun?





23 yorum:

  1. Adsız19:50

    NEdir sendeki bu eylül aşkı:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hicrilerden ramazan, miladilerden eylül.

      Sil
    2. Eylul hanesine arti bir yazildi :)

      Sil
  2. önce beril'den vazgeçtin sandım, sonra hesna'dan vazgeçtin sandım, sonra bir baktım ikisinden de vazgeçmişsin.
    doğduktan sonra bile karar vermemiş olabilirdin. hala zamanın var sonuçta, eğer minik hanım "dünyaya erken teşrif edeceğim" teşebbüsünde bulunmazsa, ay dilimi eşek arıları soksun :)
    yani bir anlamda ismi seninkiyle eşanlamlı olmaz mı????

    YanıtlaSil
  3. kopyaladığım kısım niyeyse çıkmamış bir daha yazıyorum. eşek arısından devam et:
    Alya, "şeref", "sema", "dağ tepesi" anlamlarına geliyormuş. yani bir anlamda ismi seninkiyle eşanlamlı olmaz mı????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet manasi benimkiyle ayni. Bu iyi bisey mi bilmiyorum ama. Aslinda ben kararimi vermis tum hazirligimi da yapmistim.. Beril hesnaydi iste. Simdi sanki ilk cocugum berilmis de adini soyleyememisim gibi hissediyorum icim bi ciz ediyo.. Hicbisey tam olarsk sinmiyo icime. Dogduktan sonra da yedi gun vaktimiz var bakalim hayirlisi neyse o olsun artik..

      Sil
    2. Bak işte aşağıdaki yorumumda onu diyecektim. İsmi değiştirince sanki çocuğa kötü bir şey olmuş gibi hissediyor insan :(

      Sil
    3. yaa dimi töbe töbe. böyle hisseden bi ben değilmişim demek ki, sevindim be (:

      Sil
  4. Öncelikle sağlıkla gelsin minik hanım. Bu isim mevzularına da karışmayan olmaz, herkes bişey der. İsim koymak BENCE annenin hakkıdır, babanın bile değil :) Annenin içine sinmesi lazım herşeyden evvel. daha vakit var sanırım içine sineni bulursun umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimsenin gonlu kirilsin, kimse aman bu nasil isimmis desin istemiyorum. Aslina bakarsan durum senin dusundugunden farkli oluyo. Yani bende oyle oldu mesela, hesna ismine bi nefretim vardi ama babasi istiyo diye olsun istedim. Sonra soyleye soyleye alistim, cocuk senin ya bi sekilde icine siniyo. Yani hist desen de icine siner bi sure sonra. Onun herseyi her sekilde icine siner :)

      Ama cok sevdigim bisey olsun da istiyorum, alya mi eylul mu karar veremedik biz..

      Sil
  5. İnsan hiç bir konuda kimseyi mutlu edemiyor ki, bu yüzden mutlu etmeye gönül kırmamaya çalışmak bazen çok anlamsız. Kaldı ki bu konu en çok seni ve eşini ilgilendiren bir konu olduğu için çok da kimseye sormamak lazım, sordukça mutsuz oluyorsun işte... ama illa dersenki okuyucu sana soruyorum ben derim ki Eylül.. huzur veren mutlu eden bir kız olacak gibi eylül:) ama alya da harika bir isim.. hiç birşey içime sinmiyor deme, senin hüzünlerin kızına da yer eder belki yapma oyle korkarım ben:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. etmesin. etmemeli. ettiyse çok fena.hemen bi bebe psikoloğu bulsam çok süper olur eğer öyleyse.

      eylül diyince böyle kumral, saçları rüzgarda uçuşan, ince narin çilli güler yüzlü bi kız gelmiyo mu gözünün önüne? he alya diyince de aynıs geliyo bana işte. sırf bu yüzden karar veremiyorum. ama eylüle artı bir daha senden.

      Sil
  6. Eylül alya fena gelmedi kulağıma ama :D

    Yok bak şimdi iki kere tekrarlayınca tekerleme gibi oluyor söylemesi zor. Eylül olsun düz olsun.
    Babasına da sorma.

    Oğuzalp bizim bir anda balkonda otururken aklımıza gelmiştir. Kız olacak diye düşündüğümüzden biz daha ziyade kız isimlerine odaklanmış Ayşe Pelin'e karar vermiştik; ama bir baktık orada bir pipi var, ben ay nasıl isim bulacağız Demir mi Çınar mı falan derken eşim ee Oğuzalp demiştik ya dedi; ve öyle olmasına karar verdik. İnsanın ilk bulduğu aklında kalıyor illa ki. Bize de söylemesi zor diyenler, ayy ne milliyetçi diyenler, hatta oylarımız MHP'ye diyenler bile oldu. Sonuncusuyla bir alakam olsa gam yemeyeceğim. Anlayacağın Türk adı koymak da suç.

    O yüzden sen ne de koysan kimseye beğendiremezsin. En çok istediğini koy. Ya da doğuma kadar bekle, onu ilk gördüğünde içinden hangisi geçerse o olsun:)

    Semacım bir de sonradan yazamam doğurursun falan, lohusalıkta, iyice geriliyor o ilişkiler. Dikkatli ol! Herkes kendince yardımcı olmaya çalışıyor, bazen kasten gıcıklık yapıyorlar, insanın en hassas olduğu dönemde yanında kimse olmuyor. Hiçbir şeyi umursama bebeğine odaklan.

    Erkek milletinin ne de olsa kendi anası, babası, ablası, halası bilmem nesi. Kendi bir ton laf söylese bile, sana söyletmez. Senin deidğin en ufak bir şeyi hakaret olarak algılar. Ama kocacım bak onlar da bana böyle dedi desen kötü niyetle demez onlar deyip senin dediğinde art niyet arar ve yine sen kötü olursun, o yüzden hiç bulaşma.

    O değil de ne çektiysem ilişki uzmanı gibi yazdım ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehe babasına sorma demiş ya (: yirim seni!

      eylülle alya yanyana olmuyo, biraz tekrarlayınca haleluya der gibi oluyo. yo dostum yoo, böyle ecnebiliklere izin veremem.

      eylül gelmeden önce yardımcı olmak, kasten gıcıklık yapmak, yardımcı olmaya çalışmak konusunda çok düşünceli hallerim vardı ama bugün eylülün ikisi. ben huzurluyum, rahatım, tartışmalardan uzak durmak istiyorum. eylülün hakkını vermek lazım.

      bu sefer aman o kırılmasın bu kırılmasın diye uğraşmiycam, kimseyi ikna etmeye çalışmicam. azcık söyleyin alışırsınız, nolur gönlü kırılmasın içinde ukde kalmasın falan demicem. kim kime kırılıyosa kırılsın ben kime kırılmışım kaç kişinin umrunda? allahım yılın her ayı eylül olsa..

      Sil
  7. ben hiiç sevemedim bu eylülü,hep itici gelmiştir bana
    yaz bitmesin isterim hep :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül hanesine eksi bir mi yazalım :) alya daha mı sempatik geldi sana?

      Sil
    2. evet, -1 yazalım :)
      alya çok değişik geldi,ben o günleri yaşamam belki ama
      eğer kızım olursa lazım olur diye aklımın köşesine yazdım :)

      Sil
  8. çok şükü ki geldi yazın sıcağı bitiyo ya hadi canım diyoya yaza eylül bende çok severim 😊 kış benim mevsimdir onu habercisi bu isim konu varya akıllara zarar nekadar kafa varsa her kafada 10002754 ses çıkabılır 😂 zor hele birde evlat kız ise dahada zor Allah kolaylık versin bir itraf ben eylül ismine anlam veremem ozmaan temmuzda olsun mayısta 😂 anladın sen yazıcı Allah kolaylıklar vere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olabilir aslına bakarsan çok mantıklı. ama hep atalarımız yüzünden. bak şimdi neden dicen, mesela kasım konmuş, eylül konmuş, nisan konmuş, şubat konmuş ama temmuz ağustos falan koymamış kimse. demek ki bu ayları seven yok. aralık ocak gibi başka anlamlı aylar konmaz zaten. hicri aylarda da öyle, recep şaban ramazan mübarek ay diye konuyo ama bi rebiülevvel var mı? yok. işte zamanında tercih etmemişler. şimdi bi de moda şehir isimlerini koymak; istanbul var izmir var. yazık bi adıyaman olcak mı mesela? ayrımcılığın her türlüsüne karşıyım okuyucu.

      bu arada en son mama sandalyesinin altına sofra bezi sermek olmak üzere çok şey yerleştirdin kafama, fena takip ediyorum instagramdan :) bakarsın bi gün bahçende ot gibi biterim :)

      Sil
  9. Canım yaaa :D ne zordur bu iş Allah kolaylık versin.
    ALYA: (Ar.) Er. 1. Yüksek yer, yük­seklik. 2. Gök, sema
    Sen, en sevdiğin,doğduğun ve doğurduğun ayın adını koyup. Kızçenlede adaş ol bence
    EYLÜL ALYA
    Biz de kızımızın hamileleğinde böyle gel-gitler yaşadık çokça hatta teyzesi künyesini bile yazdırmıştı :D Artık içinden çıkamaz hale gelip,dellenince ben "amaaaaan bee doğunca canım ne isterse onu söylerim" dedim :D Neden bu kadar sıkıntı yaptım? Seninle aynı dertten :D isim hem güzel olsun, hem kur'an-ı kerim de geçsin ama anlamı da çok güzel olsun ahahhahhahaha yani anlauacağın ne yardan ne serden vazgeçimiyorsum ama baktım ki bu durum çok ilerliyo koptum bir yerde :D
    Diyeceğim o ki akışına bırak ;) içine hangisi siniyorsa ve sesli söylediğinde hangisi sana iyi geliyorsa onu seç
    Allah kolaylık versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehe adaş mı olmak :) çok ilginç be. o açıdan değil, öyle olsa esma koyun enverle semanın birleşimi falan diyen çok oldu da ben sevmem bebemin kişiliği yokmuş bizim parçamızmış sadece gibi. ama alya çok kibar, çok fonetik, çok asil geldi. bakalım doğunca alya tipi olcak mı bilmem de. bazen de diyorum alya derken zorlanıyorum ben. bazen de çok kolay diyorum. deli işi aslında benim! sare isminde netleştik, iki isim olsun eşantiyonlu olsun diye tutturduğumdan bi de başı lazım işte. ya da sonu. allahım bi doğsa büyüse okula falan başlasa da bu dertlerden kurtulup işimi gücümü rahat rahat yapsam.

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

 
;