22.4.14

evde pudra yapımı, bebek kıpırdatma yöntemleri, yüzünü görmeden dua edecek insanlara sahip olmanın verdiği tarifsiz mutluluk!

melaba okuyucu!

karnında bebe taşıma işinin
dördüncü ayını tamamlamış olmama,
sabah akşam nutella kürü uygulamama rağmen
bu ay ne kilo aldım
ne hayal ettiğim boyutlara ulaştım.

kocaman karnım olsun,
yüz üstü uyurken içinden çığlık gelsin,
aman da elbiselerime sığamayayım diye hayaller kurduğumdan
lan yoksa doktor bizi kandırıyo mu
o gördüğümüz bebek aslında kayıt mı
yoğusa da boşuna mı anamlar alışveriş yapıyo diye
bi haftadır düşünüyodum.

ses seda, bi hareket yok.
aşerme falan desen zaten hak getire.

neyse allah ne verdiyse  biloğunun sahibi
melek ablam sabah instagramdan yazmış,
güzel kızım sana çok dua ettim dün diye.
hayır beni hakkaten güzel sanıyosunuz, üzülüyorum.

artık nasıl bi enerji yolladıysa
-uy yerim onu ben!-
sabah kalkmadan önce
junior içerden yukarı doğru kendini çarpıp çarpıp geri atmaya başladı.

allah dedim,
bebe gerçekten var.
önce bi özür diledim kendisinden hakkındaki yanlış düşüncelerim için,
sonra kıkır kıkır gülmelerle
"yapma bak elin kolun kırılır,
anana mı benzicen sen her yerin kırık?" şeklinde
dil dökmeler arasında zar zor kalktım.

bi ara durur gibi oldu,
sonra zeynep "elma suyu iç ben içince gülbilge
hop hop hopluyodu" demişti onu hatırladım.
elma suyu yoktu sarı meyveler diye bişey vardı,
diktim kafaya baktım etki ediyo
hah dedim salak işte
kandırdım elma suyu diye, hemen yedi.
çocuk dediğin saf oluyo okuyucu.

sona biloğun saygıdeğer adsız okuyucuları
toplaşıp beni sopalamasın diye
dedim artık şu pudrayı yapayım da bi yayınlayayım.

lazım olan malzemeleri ekranın sağ tarafında görebilirsiniz.
yok olm yemek proğramı mı bu.
yazıyom dur.


ultra süper mükemmel beyazlığımı
maykıl ceksın standartlarının üstüne taşımak için
üzerinde "çok süper koruma", "uva uvb uvc .. uvz"
"ne biçim de karartmaz" yazan bi güneş kremi kullanıyorum.
ek olarak parfümsüz, parabensiz
ve renklendiricisiz bişey olmasına özen gösteriyorum.

beni tanıyıp neden çillisin o zaman yevrum diyenler;
ben oralara sürmüyorum çillerim çıksın diye.
neticede idolü pippi uzunçorap olan insanım.
arada böyle bi taşla çok kuş vururluklarım vardır.


sona bi miktar acıbadem sütü kulanıyorum,
herhangi bi nemlendirici olabilir.
bi de bebe pudrası.

yalnız pudraya dikkat edin,
üstünde "ığdır" yazmasın.
hayır, enverin bebekliğinden kalmış sanırım bu,
baya bildiğin ığdırdan alınmış.
çocuğuna mı saklıyo anlamadım ki.


neyse ki kapağını utanmadan enverinkinden yürütmüş olsam da
-tutmamış zaten, küçük gelmiş-
kendi yeni, gıcır gıcır, oo son teknoloji pudram var.
bi de renk versin diye sevdiğiniz bi markanın
-markayı sevmek çok önemli-
pudrası lazım.
benimkinin gramajı 17 gram,
söyleyeyim tam ölçü olsun.


pudrayı çay kaşığıyla kırıp
üstüne üç dolu tepeleme kaşık bebe pudrası ekliyosun okuyucu.
üstüne yarım kaşık gül suyu,


yarım kaşık güneş kremi,
yarım kaşık acıbadem sütü veya nemlendirici katıyosun.
sonrası bileğine kuvvet!

iyice ezip karıştırıp homojeniteyi elde ettikten sonra
kapaklı cam bi kaba koyup sıkıştırabilirsin.
üstünden bi çay bardağının poposuyla basman yeterli.


tabakta kalana "ben senlen kaç gün idare ederim, biliyon mu"
bakışı atıp onları da sıyırdıktan sonra
artık çok güzelsin!

(bkz: hayatın pudraya bağlı olması)

öperim :*



8 yorum:

  1. Adsız15:45

    Çabana hayran oldum! Ben kolaya kaçar, en yakın kozmetikçiye atardım kendimi :p

    Pippi Uzunçorap'ı hatırlamam mı yafff!
    Her kız çocuğu saçlarını onun gibi yapmak için -beyhude- çabalamıştır zamanında!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçının içine kıvrılmış çamaşır teli sokunca oluyo, ben denemiştim çocukluğumun eskişehir köyünde geçtiği vakitlerde :) acaba o esnada beynime pas girmiş de ben bu yüzden böyle olmuş olabilir miyim? allam sanırım annemin senelerdir söylediği "ben buna hamileyken çatının merdivenlerinden karnımın üstüne düştüydüm" tezini çürütmek üzereyim!

      kozmetikten orjinalini alıyoz işte, sonra bileşimini şeyediyoz. deneyselliğim sırf bu kadarla sınırlı olmasa da biyomühendizlik adına yaptığım mükemmel ultra ulvi dört beş tübitak procesini de teze dönüştürsem süper olcak. sanırım tübitak da bu postlarıma aldandı zamanında..

      Sil
  2. Ben senin çok sıkı takipçinim ama bu pudra meselesini yanlış anlamışım galiba. :(
    Tamamen doğal ürünlerle bir pudra yaptığını sanmıştım ama hazır pudra kullanmışsın bunda da.
    Daha mı doğal duruyor, birim miktara düşen pudra sayısı az diye daha mı az zararlı böyle?
    Aydınlat beni lütfen semmma :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. normal şartlar altında doğal pigment kullanıyodum, bundan dört beş sene önce annemin bi arkadaşı temin ediyodu bakırköyde kozmetikçisi vardı. doğal pigment bulabilen varsa kullansın, renklendirici olsun diye. ama şimdi temin edemediğimden normal pudra kullanıyorum.

      şimdi pudra sürmeden dışarı çıkmamayı adet edinmiş insanım ben. ama cilt rengime göre pudra yok, daha beyazını elde etmiş oluyorum. hem hacim yaklaşık beş katına çıkmış oluyor, dediğin gibi birim miktara düşen pudra meselesi (: hem içinde bebe pudrası ve gül suyu olduğundan sivilcem cilt problemim çıkmaz senelerdir. sonra güneş kremi sürme derdi yok ekstradan, bi taşla çok kuş (:

      tamamen doğalını da yapabiliriz aslında, renklendirici bişey bulmak lazım. baağyanlar fikir verin!

      Sil
  3. Adsız17:33

    mmmmükemmmelsinn sen bitanesin bitaneeeee kaç gündür bu anı beklemiştimm :)) sonunda nası yapıldığını öğrendimm ohh be :)
    şimdi ben bi de mısır nişastalısını duydum.
    şimdi bebek pudrası mısır nişastası bi damla gülsuyu bi damla maden suyu güneş kremi olsa olabiler mi acabe ?
    bu renk pigmenti nası bişey nerelerde alınır satılır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğim gibi, bana annemin bi arkadaşı temin ediyodu kozmetik dükkanı vardı sonra ben piyasada araştırıp bulamadım. böyle toz far gibi bişeydi. onun yerine doğal pudralardan alabilirsin, body shop'un ürünlerini öneririm mesela. hayvanlar üzerinde denenmemiş herhangi bişey olabilir aslına bakarsan, bana kalırsa en önemlisi bu.

      mısır nişastasını hiç duymadım, e bembeyaz olmaz mı o ruh gibi?

      Sil
  4. sen pudrasizda güzelsin hayallerimi süsleyecek kadar
    avuclarima sigacak kadar bebegimsin
    yüregime koydugu kadarda kocaman
    seni seviyor abla oda senden dua istiyor iki can var bedeninde
    rabbim saglikla hayirla elini ayaklarina kavustursun kucagini doldursun
    yanak aldim ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hiç kimseye bu kadar sıkı sarılmak istememiştim.

      Sil

 
;