21.4.14

allahın bildiğini kuldan saklayacak değilim.


allahın bildiğini kuldan saklayacak değilim temalı
haftalar sonrası postuna hoşgeldin okuyucu.

iki seneye yakındır ya da geçmiştir belki
yazıyorum sana.
üzüntümü, sevincimi, düğünümü derneğimi,
çoluğumu çocuğumu tüm samimiyetimle.

böyle anamı babamı karşıma alsam anlatsam
üzülecekleri bişey mi var, huop burdayım.
-sanki de onlar okumuyodu-
çözemediğim bi konu,
aklıma takılan bi soru,
anlayamadığım insan tavrı..
hepsinde sendeyim.

bu da bi içini dökme postu.
hava güzel bahar geldi kuşlar böcekler şalala,
seni mi çekicem dersen allah müstehakını versin.
ben sana böyle mi yaptım?!
he?!

kötü zamanlar geçiriyorum okuyucu.
sanırım bahar, hamilelik ve evlilik depresyonunu
birlikte atlatayım da aradan çıksın dedi bünyem.

ben ki yerinde duramayan, üretmenin dibine vuran,
okulu bilmem nesi derken fellik fellik koşturan semmma
altı aydır eve kapanmış durumdayım.

şimdi kim okuyosa okusun,
kimse kusura bakmasın.
eğri oturup doğru konuşalım.
bak eve kapanmışlıktan içimdeki müge anlı ortaya çıktı,
bu yazıyı kısık ve sinsi gözlerle yazıyorum
neyse.

üstelik hiç sevmediğim bi yerde oturuyorum,
keeşke yanımda olsaaydıın
kolay olurduu o zamman diyebileceğim
onlarca insandan uzakta.
bi an önce taşınmak istiyorum,
hatta yarın sabah kalkayım ve beni seven insanlara
daha yakın bi yerde uyanmış olayım istiyorum.
hayatımla ilgili kararlar bana sorulsun,
verilen kararlarda benim de payım olsun,
ya da bu açık başka şekilde kapatılsın istiyorum.

evlenince çok özlüyosun okuyucu,
"aman ne var gidip görürsün" diyip sorumluluğu üstünden atan değil
özlemin yerini başka duygularla doldurmaya çalışan insanlara ihtiyaç duyuyosun.
hele de benimki gibi bi aileden çıktıysan.
ki ben dünyadaki çok nadir şanslı insanlardan
biri olduğumu düşünüyorum.

bi de bu aralar
allahın bildiğini kuldan saklamış insanlar gördüm,
çok üzülüyorum durumlarına.
bi an önce en hayırlı şekilde neticelendirilsin dediğim
bi takım meseleler var, elimden bişey gelmiyo.

beynimi yiyorum,
zira kendisi altı aydır başka bi işe yaramamakta.
bari fitamin olsun vücuduma.

çalışmanı istemeyen insanlar varsa,
onlar için çalışmıyosun.
böyle ilk zamanlarda bi yüce gönüllülük,
ben büyüklük gösterdim ya 
rabbim karşılığını vericek demeler
ama sonra onların senle zerre kadar
-bak zerre diyorum-
ilgilenmediğini görüyosun,
diyosun ki hayatım nereye gidiyo?

verdikçe veriyosun okuyucu,
taviz tavizi getiriyo.
ama bazen senelerdir verilen sözlerin bile
tutulmadığını görüyosun.

hayatın beklemekle geçsin istemiyosun,
aslında tek istediğin
yüzüne baktığında gülümseyebilecek kadar
sevdiğin, seni seven insanlara yakın olmak.
yakınındakiler sana böyle hissetmiyo,
neden burdayım sorgusundan kurtulamıyosun.

karnında bebeğinle kocaman kadın oluyosun,
olgunlaştım büyüdüm sanıyosun.
evli barklı olmanın beyne büyümek adam olmak şeklinde
empoze edildiği bi toplumdan geliyosun çünkü,
ama korkulu rüyalarından hala
anne diye bağırarak uyanıyosun.

keşke diyosun,
gece uykularımdan kavga ederek uyansaydım da
ben hep onlarla kalsaydım.

ailenin yeni fertleri eskilere eklenerek çoğalmalı diye düşünüyosun,
ama seni umursamıyolar ki
ailene nasıl eklensinler gerizekalı diyosun kendine.

olur olmaz şeye ağlıyosun,
tek istediğin herkesin talebini karşılamak ama
senle en çok ilgilenmesi gerekenlerin
nasıl olduğunu umursamadığını görüyosun.

bi ay hasta yatıyosun mesela,
kapını çalıp bi çorba getirenin olmuyo.
evlenince anlarsın demişlerdi hep,
evlenmeden büyümüyosun,
annenin babanın kıymetini anlamıyosun okuyucu.

ağlayarak yazıyosun bazen,
kimsenin haberi olmuyo.
kendi kendine gülüyosun, konuşuyosun,
belki yavaş yavaş deliriyosun.
o kadar bilmiyolar ki sebebini,
o kadar hiç umursamamışlar ki neye ihtiyacın olduğunu,
sonunda buldu da bunuyo oluyosun.

bazen çok mutsuz oluyosun,
anlatamıyosun.

bana bu söylemlerimden dolayı hesap soracak
bi babayiğit varsa,
önce kendine sorsun diyosun
bu zamana kadar nasıl olduğunu neden sormadım diye.
sonra diyosun ki,
boşver.
cevabını bilmek isteseydi,
zaten sorardı..







27 yorum:

  1. Adsız15:17

    Çalışmaya, üretmeye alışan insanlarda bu hep yaşanan birşey.
    Ama konu burada birazcık farklı (bence)
    Sen evde oturduğunu, birşey yapmadığını düşünüyor olabilirsin ama bir kadın için en önemli ve hassas olunması gereken bir zamanı yaşıyorsun. Sadece ruhunda değil bedeninde de fırtınalar kopması çok normal. Kolay mı bir mucizeye can vermek!

    İkincisi ner dersen de, burada olman, yazılarından keyif alan, seni merak eden herkes için önemli. Yani emin ol evde elimi kaldırmadım desen, buraya yazarak gayet önemli birşey yapıyorsun (kendine yontma sendromu)

    Kimsenin yerini tutamayız ama biz, burada seni merak ediyor ve bekliyoruz. Bunu unutma! Unutursan da bu yorumu okuyabilirsin defalarca ;) hihihiihi

    YanıtlaSil
  2. ah be bitanem,ben de senin gibi çok rahatım ailemle
    sevgi dolu büyüdüm,bu yaşımda bile yeri gelir çocuğa davranılır gibi davranır annem ve babam bana.benim için de en büyük şans ailemmm.
    başıma gelecekleri az-çok tahmin ettiğim için evliliğe hiiç sıcak bakamadım,çünkü bu rahatlığı hiçbir yerde bulamayacağımı biliyorum.15 yıl evveldi,gerçekten çok mutlu olacağımı düşündüğüm biri vardı bak,onunla değil evliliği bu dünyanın her halini kabullenmiştim,ama aşılması çoook zor bir engelimiz vardı,hani derler ya severek ayrıldık,belki blogumda okumuşsundur...
    ondan sonra hayatıma reklam arası birşeyler alıp "acaba" larla geçti koskoca 15 yıl... demem o ki :) şükret ki ailen sana uzak olsa bile hala hayatta,onlar senin yaşama gücün e bi de hayat arkadaşın var yanında,e bi de bebiş gelicek,inan o gelince hayata sımsıkı bağlanacaksın,herbişey çoookkk güsel olucak,en azından ben öyle diliyorum :) ay bu çok uzun bi yorum oldu,burada keseyim :)
    öptümmm cocoman ,sevgilerimlen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok mini, benimki rahatlıktan rahatsızlığa geçişin verdiği sıkıntı değil; bildiğin boşluğa düşmek. boş yani, ne duvarı var ne tutunacak bi yeri. boş. böyle dolu dolu, üç harf değil de ağız dolusu boş.

      evet, bütün hayatımı paylaşabileceğim biri var. evet, ailem hayatta ve allah uzun ömür versin her birine tek tek; çünkü ben dayanamam birine bişey olmasına. hazır değilim. evet, junior gelecek. ama her bişey çok güzel olacak mı? zaten şimdi de öyle olması gerekmez miydi? kafam karışık, anlam veremiyorum.

      Sil
    2. kafanın karışık olması doğal,senin durumunu bi çok bayan yaşıyor,gelip geçici şeeeler bunlaar, bak görürsün,yazmıştı bu kız dersin;kucağına alınca var ya yeniden doğmuş gibi olacan.inan kiiiiiii,hem biz çok sefiyoz seniiiii,unutma taaaam mıııı ? :)

      Sil
  3. Adsız15:26

    Seni henüz yeni yeni okuyorum ama çok sıcak içten ve benden buluyorum:)
    yaşadıklarının hepsini şu anki yalnızlığını bende yaşadım. Gördümki ana gibi yar olmaz. Bu kadar ana kuzusu olduğumu bilmiyordum evlenince öğrendim:(
    Hamileliğim son haftaları ve bebeğimle ilk aylar evde yalnız geçti. ve malesef çok iz bırakarak geçti, eğer imkanın varsa sevdiklerine özellikle annene yakın otur. Çocuğun doğunca daha çok ihtiyacın olacak her türlü yardıma ve seni önemseyen insanlara.
    Allah yardımcın olsun, seni çok iyi anlıyorum. IŞIL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız olmadığıma sevinemedim, keşke sen yaşamasaydın. keşke kimse yaşamasa. ana kuzuluğu, çok düşkünlük değil bu. yeri doldurulamaz bişeymiş ve çocukluktan beri bi sürü şeyin eğitimini alıyo olmamıza rağmen bu atlanıyomuş. kafayı meşgul edip unutmakmış tek çözümü, seni mutlu edecek uğraşların yoksa kaldıramıyomuşsun. bi de güçlüymüş, mutluymuş, tammış gibi görünüp yalnız kaldığında hiç bu kadar eksik olmamıştım demek insanın ciğerine sağlanıyomuş. ben de evlenince öğrendim..

      imkanım var, ama yokmuş gibi davranılıyo. sinirimi bozan da bu yok saymalar zaten. mutsuzluğumun, isteklerimin yok sayılması. varlığımın bazen. ver yiyim ser yatayım mantığıyla yaşayan insanlar. ben öyle olmak isterdim, hiçbişey düşünmeden, etrafımdakileri düşünmeden, sorumluluk almadan. çok iz bırakıyo ışıl, şimdiden.

      hep yanımdalar gibi, bi telefonu yetiyo ailemden herhangi birinin. ama yine de uzaksın neticede. ve bunu umursayan, kendine yakınlaştırmaya çalışan ne bi arkadaşın ne bi komşun ne de ailen olmaya çalışan kimsen var. ben hayatımın hiç bi evresinde böyle yalnız hissetmedim. babamla tartıştıysam amcamın kollarındaydım, anneme kızdıysam halamın. biriyle mutsuz olduğumuzda bana onu unutturacak çok insanım vardı. ama şimdi unutturması gerekenlerle mutsuzum, keşke diyorum keşke çok yalnız bi çocuk olarak büyüseydim. çok sevgisiz, çok ilgisiz. keşke işkolik bi babam, gezme tozma peşinde bi annem, halimi hatrımı sormayan ananem babannem, hayranlık duyduğum dedelerim olmasaydı. keşke ben hayatın normalinin, üst standardının yalnız olmak olduğunu sansaydım da şimdi çok güçlü, tek başıma ayakta durabilseydim.

      özetle, ben ailemi istiyorum, onlara iki kişi katkıda bulunarak..

      Sil
    2. keşke işkolik bi babam, gezme tozma peşinde bi annem, halimi hatrımı sormayan ananem babannem, hayranlık duymadigim dedelerim olsaydi yazacaktim, bana o kadar uzak bi durum ki yazamamisim bile..

      Sil
    3. Adsız14:21

      işkolik bi baban, gezme tozma peşinde bi annen, halini hatrını sormayan ananen babaannen, hayranlık duymadigin dedelerin olsaydi.özetle ilgisiz sevgisiz büyüyen Bi çocuk olsaydın çocukluktan kalma yara izlerini kim saracaktı.şuan içine düştüğün boşluğun farkına varamayan hayat arkadaşınmı.yoksa yatak döşek yatsanda kapını açmayan kan bağın olmayan akrabalar mı.konuşularak çözemeyeceğini düşünüp yılmışsın belli ki.ama yalnızlığının büyümesine izin verme.sonra hiç bişey dolduramıyo o boşlukları.karnın tok sırtın pek kocan çalışıp bakıyo e kotu huylarıda yok mantalitesi yıldırmasın seni.bunu pek ala sende yapabilirdin.hem bu onun seçimi.sen sadece ona ayak uydurdun.demem o ki ;mutsuzsan ve öylece bişeylerin değişmesini bekliyosan kendi kendine olmayacak.evini değiştirmek için 50 tane dıy projesi yapsan da artık orda olmak istemiyorsun.ve bu hayat ikinizin hatta artık uçunuzun hayatıysa sanırım bu konu daha ciddi konuşmalar gerektiriyor.mutlaka ortak Bi yol bulunabilir.insan istiyo tabi.heleki ligde bitmişken.bi dursun desinki semma tatlımm sanki biraz mutsuzsun bu günlerde nen var kuzum.ama işte bende tanımıyorum öyle birini.çocuğunu kucağına aldığında da ağır aksak Bi ilişkin olsun istemiyorsan çöz bu konuyu.herşey tamken çok daha keyifli.mutsuz Bi kadınken nasıl iyi Bi anne olabilirsin.

      Sil
  4. Ama ama hiç kiyamam ki ben sana.
    Hepimiz aynı şeyleri yaşadık emin ol diyesim geliyor, ama hepimizin aynı şeyleri yaşıyor olması teselli etmiyor insanı.
    En çok da sen onun icin herseyden vazgecerken hayatını birine adarken onun ilgisiz tavırları yoruyor kırıyor insanı. Anlatayım düzelir belki diyorsun, sen ne kadar alingansin, hep bu Hormonlardan deyip kibarca seninle ugrasamam deyip geciveriyorlar ya daha çok can acıtan bir duygu daha yaşamadım ben su evlilik denen müessesede.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben anlatmaya çalışmaktan çoktan vazgeçtim. gördüm ki insan sevgi değil kan bağıyla bağlanabildikleri için elinden geleni yapıyo sadece. benim de oğuzum olsa bi an önce, belki yoğunlaşamam bunlara..

      Sil
    2. O zaman da farkli seyler yaşanıyor. Biz kadınlar bizi zerre kadar umursamayan insanlar için kendimizi yıpratmanin bir yolunu buluyoruz nasılsa. ..

      Sil
  5. Valla teselli edecek bişey yazamam sanırım, ne yazayım bilemedim. Bu ara bir sürü sıkıntının göbeğindeyim bende pek neşeli modda değilim... ama öyle böyle derken sıkıntılar geçiyor, geçecek. Ama işte...yaşarken zor. Sabır...

    YanıtlaSil
  6. geçecek mi dersin?

    YanıtlaSil
  7. oyh, o kadar neşeli senden çıkanlara bak
    sanırım az biraz depresif olmuşsun, anlamam ama bebiştendir belki
    bence acaip mutlu olacağın günler çok yakın, çok takılma bu günlere
    bütün yalnızlığını alacak arkadaşın yolda nasılsa (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eger bebekten boyleyse cikinca onu iyi bi sopalarim. İnsallah oyledir..

      Sil
  8. Aaa tatlım ben sana demiştim evlilik iyi bişe değil bütün kocalar odun diye :P Ama bana inanamak istememiştin :P İşin esprisi bir yana bence seninki geçici bir durum yakında herşey daha güzel olacak. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada senin gibi inançlı bi insana karamsar olmak hiç yakışmıyor. Sen bilmiyo musun ki her ne kadar kızsanda seni üzen insanlarıda yöneten biri var belki de Rabbim sana bişey anlatmaya çalışıyordur. Aslında herşeyi ondan istemen ve beklemen gerektiğini. Sana bilmiş gibi davranmak asla istemem bende hepsini yaşadım. Çok üzüldüm, ağladım, sinir kirizi geçirdim. Sonra bir gün anladım. En büyük hatamın ne olduğunu çok önemli bir şeyi unuttuğumu, ve o an dünyama güneş doğdu, hayatım aydınlandı. O güneş inş. en kısa sürede seninde hayatını ve zihnini aydınlatır Semma cım

      Sil
    2. haklısın, nefsimle mücadele etmem gerekiyo ama bunu bazı şeylerden vazgeçmeden yapamıyorum. vazgeçmek de istemiyorum, geçiyo gidiyo işte. ben biliyorum ne büyük hatalarımı da, hala insanlar değişsin istiyorum işte..

      Sil
  9. Canımmm .... uzun zamandır ben yoktum buralarda... canım benim o kadar tempodan sonra dediğin gibi boşluğa düştün :( benim de yanımda hamile bir var o da şu aralar çok çok duygusal .
    hormon mu gerçekler mi bilemiyorum ama umarım en kısa zamanda bu üzüntülerini atlatırsın.
    kendine çooooooooooooooook iyi bak emi şeker kız :)
    öptüm seni

    YanıtlaSil
  10. hormonlar olsun, junior ailesine kavuşunca geçsin lütfen.. ama ben o zamanki telaşı geçti sanmayayım, unuttuğumda bitti sanmayayım yine. aman yarın olsun, çok güzel olsun. gideyim mutfağa atayım kendimi ben en iyisi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de en iyisiii :) Bu arada juniorun ilk 23 nisan çocuk bayramı da kutlu olsun :))

      Sil
    2. oyy tişikkir ediyi teyzesi (:

      Sil
  11. Merhaba :)
    Böyle yazılar okumaya hiç dayanamıyorum. Hemen gözlerim doluyor. Hiç kimsenin yerini dolduramayacağı insanlar var hayatımızda. Ve sende bu insanlara sahip olduğun için çok şanslısın. Ama işte zor olan onlardan uzakta olmak...Ve bu mesafeye alışmaya çalışmak, bunu başaramamak..
    Bu arada mimledim seni =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok şanslıyım..

      bi mimim daha vardı benim, fırsat bulup bakamadığım. akşam oturayım da ikisini birden yapayım, bayılırım mimlere (:

      Sil
  12. Ağlamak istedim bi an.
    Neden bilmem.
    Ben hiç sevmem evlilik fikrini.
    Belki ondan.
    Evliliğin sadece hayalleri güzel gibi.
    Sevgililiğin ilk 6 ayı gibi.

    Ama şimdi niye böyle umutsuz oldum bilmiyorum. Yani aslında biliyorum. Benim şimdi burda hamile hatuna güzel şeyler söylemem ve mutlu etmem gerekiyo bence. Ama evlilik dedin sen. O kelime beni hep üzer. Korkutur.
    Ama biliyor musun annelik her kadına nasip olmuyor ve her kadının aslında en büyük hayali.
    Ve sen anne oluyorsun.
    Yüce bir varlık oluyorsun.
    İlerde senin bebeğin de senin ailene hissettiklerini hissedecek.
    Sadece annem olsun diyecek.
    Ve sen o yanında oldukça dünyayı kurtarabilecek güçte olacaksın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evliliğin sadece hayalleri mi güzel? düşünmedik ki biz bunu hiç..

      çok güçlü hissettim be, böyle retro bi resim var ya "we can do it" yazan kolu gözüken bi abla. aynı onun gibi hissettim. karnıma baktım "üstesinden geliriz kızıım!" dedim. iyi ki varsın..

      Sil

 
;