7.8.13

sakın duyarsız kalma okuyucu.



 öncelikle wwf! ağzını yidiğim!


sonralıkla geçen biyodizel konulu bi makale okurken
aklıma atık yağlar geldi.

dedim bilmeyen varsa hala,
tekrar bi hatırlatmakta fayda var.

şimdi şöyle ki okuyucu,
tencere tava dibinde kalmış
aman iki damlacık nolcak ki dediğimiz yağları
lavaboya dökmeden önce huni ve yağ toplama kabımızın yerini düşünüyoruz.


zira bizim önemsemeyip atıverdiğimiz yağların bir litresi,
1 milyon litre suyu kirletiyo.

sen sıcak döküyosun, soğuyup kanalizasyon borularını tıkıyo.
 
var mı böyle bi hakkımız?
ebsılıtli nat.

bi de kızartma yapılan koca koca tencereleri,
litre litre yağları lavaboya döken işletmeleri düşününce..

naçizane önerim kendinize plastik bi su şişesi ayırıp
kalan yağlarınızı bunda biriktirmeniz.

yağ toplama kabinleri artık okul bahçelerinde,
camilerde, parklarda mevcut.

he dersen ki hacı yok ki bizim burda böyle bişey, 
444 28 45 numaralı telefonun ucunda
-ki bizim millet unutur bunu "444 atık" yapalım demişler-
biriktirdiğiniz yağı gelip almak konusunda
gönüllü insanlar var.

işlerini biraz geç yapıyolar, ama olsun.
 

ek olarak her belediyenin bu hususta görevlendirdiği
özel bir birimi var.
daha hızlı hareket ettikleri kesin.
belediyelerin kendi sayfalarından ulaşılabilir.
 

bu yağlardan elektrik üretiliyo,
biyoyakıtlar elde ediliyo.
he hiçbişey yapmasalar bile
sırf suyun kirlenmesini, doğal dengenin bozulmasını önledikleri için
bi iki balığın hayatını kurtardıkları için bile takdir edilesi.

sana düşen
bitkisel yağlarını bi kapta biriktirmek,
çıkarmaya atmaya uğraşamam diyosan görevlileri aramak
ve gelip zile bastıklarında kapıyı açıp kabını vermek.

yalnız görevlileri çağırıp vereceksen
yağı en az beş litre biriktirmiş olman lazım.
gerçi duyarlısın sen,
iki damla için adamları ayağına çağırmazsın
minik şişeler doldurduysan atıverirsin toplama kabinine.

uzun anlattım, ama valla çok kolay.


he dersen ki yok ben yağımı beş on kere kullanıyorum,
üretilen elettirik falan umrumda değil
kim uğraşacak biriktirmekle
dökerim lavaboya yıkarım tavamı;
dök anacım.

kullan sen o yağı elli kere, yüz kere
bak en az altı ay kullan allasen.
alma başka yağ, hep onu kullan.
nolursun.

kendini orasına burasına yağ bulaşmış
ölmek üzere olan deniz canlısının yerine koyma.

sen kanser ol, doğa kanser olsun,
şehrin boruları tıkansın,
insanlar temizlemeye uğraşsın,
yosunlar ölsün balıklar ölsün sular kirlensin.

zift üret hatta o yağdan,
allasen.





14 yorum:

  1. Ama ben bunu neden daha önce duymamışım ki?
    Hiç bir yerde toplandığını falan da görmedim.
    Neyse numara basitmiş. Az daha bekler arayıveririz ne olacak değil mi?
    Ama cidden ben bu konudan nasıl haberdar olamamışım şaştım kaldım.
    Teşekkür ediyorum sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ne demek, balıklar da sana teşekkür ediyomuş öyle dediler (: öptü bi de balık ağzıyla bi tanesi, :*

      Sil
  2. Tek kişinin 5 litreyi biriktirmesi zor olabilir.Komşularla örgütlenmek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle güzel olur ki, komşuları da bu konuda bilinçlendirmek..

      Sil
  3. Benim bundan haberim vardı ancak uygulama Adana'da var mı bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuzuşka 30 haziran'a kadar çukurova imkb ilköğretim okulu topluyodu ama şimdiki durumu bilmiyorum; bence vardır bi toplama noktası.

      Sil
    2. Bir araştırmak lazım. Bir araştırayım ben :D

      Sil
  4. Zaten uzun süredir biriktiriyorum kiii ♥
    Ama duymayanlar olabilir haklısın, duyurmakta fayda var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yarasalı kolyeni yesinler!

      Sil
  5. İşletmeler yağlarını dökmezler, sabun fabrikaları onları toplar:) Dert etmeyin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslına bakarsanız ben evde biriken yağların değerlendirilmesi gerektiğini düşünüp onları dert etmiştim, ömrümüzde bir kez olsun totalde bi litre yağı döküp bir milyon litre suyu kirletmişliğimiz vardır muhakkak..

      (bkz:damlaya damlaya göl olmak)

      Sil
  6. Kesinlikle öyle, ama işte yazıda sanki öyle bir şey gördüm,işletmelerden dem vuran. Dur bidaha bakiim en iyisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o litre litre yağlardan kastım böyle yemek yapan küçük lokantalar, zincir olmayan restoranlar falan; mekdanıs gibi değil yani (: anlatamamışım. sabun fabrikaları topluyosa onları da, e ne güzelmiş ^^

      Sil

 
;