21.5.19

çok sahtesin instagram; bloğuma dönüyorum.

merhaba bana çok şey katan,
gerekli gereksiz pek çok sıkıntımda maille, telefonla ulaşan,
sözümde nişanımda çiçek kurabiye hediye gönderen,
berili beklerken küçük büyük armağanlarıyla kalbimi sızlatan,
senelerdir dertlerine ortak olduğum,
dertlerime ortak ettiğim blogger arkadaşlarım.

çoğunuz bunu okumayacaksınız;
çünkü modası geçmiş ama pek kıymetli tüm diğer şeyler gibi
maalesef hakiki iletişim yolumuz olan bloglarımızı
instagram çöplüğüne değişmiş durumdayız.

yazmak iyi gelirdi, yerini saniyelik çekilmiş özensiz fotoğraflara bıraktık.
iki satır kelamın altına yazdığımız içten fikirler
bir kalp butonuna devretti görevini.

kimsenin yüzünü göstermediği
ama herkesin iç yüzünü anlattığı bloglarımızı
sence de içimizi asla yansıtmayan
başkalarına benzemek için çabaladığımız,
kendimiz olmaktan uzaklaştığımız yüzlerimizi
aynı açıdan onlarca kez paylaşmaya değişmedik mi?

ben mesela çok isterdim;
afedenin düğün telaşını bloğundan heyecanla takip edeyim.
evlendi mi naptı ay davetiyesini eklemiş mi
kız gelin çiçeği nasıl acaba diye kendimce büyük
dünya için iğne ucu kadar dertlerim olsun.

zeynebin günselisinin doğumunu
gülbilgeyi beklediğim gibi bekleyeyim.

aylak ne yazmış, kafası iyi çalışıyo valla diye her gün bakayım,
diğpin çok fotoğraflı az cümleli instagram postları yerine
az fotoğraflı çooook cümleli blog yazılarını okuyayım.

bütün kızlar en son 2017de toplanmışız,
toplanalım fikir alışverişi yapalım.

yahu beyaz kitaplık bile en son dört ay önce,
ondan önceki postunu 2 yıl önce yazmış.

cessie kuşum, küçük balığım da geçen ay dönüvermiş evrene.
sevindirdi.
la petite mort da öyle; gitmiş ve dönmüş.

parfümümün kokusu en son üç sene önce yazmış,
hatta son postunu benim için yazmış ve ben az önce gördüm.
kafamı vuracak künt bir cisim bulmalıyım.

paylaşmaya devam etmiş,
teşekkürü borç bilirim.

sevdiğim onlarca blog yok olmuş.

sanki büyüme sancılarımız, ergenliklerimiz
göstermeye utandığımız sivilceli fotoğraflarımızmış gibi değil mi?

dönsek mi?








17 yorum:

  1. Her alanda yazan için diyemem ama belirli alanlarda insanların gözünü kazanç bürüdüğü için instagram.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de üç kuruş kazanan herkesin kendini o alanda bulunmaz hint kumaşı sanması..

      Sil
  2. heeey hoşgeldiin. bir dolu arkadaşımız var halen yazan yaaa. bir dolu çok iyi yeni arkadaşımız da var. eskisi gibi renkli yine burası. ay ben her gün yazıyom yine ki. inan bak şu anda da yine renkli. yani bak sen varsan renkli oluyor yine. yazarsan okursan renkli yine. yüzlerce var yaa binlerce arkadaş yani. evet instaya giden de çok ama hareketli yine. eskilerden dönenler oluyoo, yeniler geliyo. var sıkı bir devinim. başlarsan bak bir sürü yeni arkadaş gelir ki. eskilerden de bakarım ben bulurum getiririm ki sana :) afd yazıyor bak, cessie evet yenilerde bir yazdı :) hadi şampiyon bırakma yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayatın tadı kalmadı ki bloggerın kalsın be diğp :(

      Sil
  3. Ha şöyle 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam olmadı şöyle ama, bu sefer ya nasip :)

      Sil
  4. ooooooooojjjjjjjjjgeldiiiiin...ama kal!..
    Beni unuttun,kırılmadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama ben unuttuğum için kendime kırıldım.

      Sil
  5. Gidiş yolundan puan verirsen; ben yazmasam da okusam olar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeynep sen de çok iyi biliyorsun ki sen nefes alsan yeter.

      Sil
  6. Kedi canlı seniiii..Depreştirdin bloggerı bak şimdi. Bunu görünce ses ver, şöyle bir derlenelim. Sosyal medya ile ilgili görüşün görüşümdür, göze sokulan şeyler yerini aldı akla dolan cümlelerin yerini hey gidilerin Semmaasııı.
    Dünya Barışı ! (mümkünse şayet)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya barışı dedik ama dünya kaosa sürüklendi, biz dilek dilemesek mi :)

      Sil
    2. Barışı dışta arayan veya aranmasını söyelyenlerin görmedikleri yerde idi kastımız be Semma, iç barışı yakalayanlardan kaos beklenmez. Tebessüm. Bkz: kaostan beslenmek.Tebessüm

      Sil
  7. Selam semmmmmmaaaaaa - bol m, bol a ve bolca tebessümle -,

    Hatırlanmak güzel; fakat ben de teşekkürlük bir paylaşım yoğunluğunda olmadım ki maalesef.
    parfümünkokusu'nun son yazısındaki fotoğrafın "instagram"dan geldiğini belirtmesine de bir güldüm, kusura bakmayasın. ahaha.
    Sanki sen de bir arkadaşa bakıp Instagram'a geri dönmüş gibisin? 4 ayı geçmiş yazalı ya ondan dedim ve anaa kenarda çıktı "weblog sözlük yazarıyım!" Hey gidi teytey!

    NOT: Evet kimse kalmadı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok süfer olmuş, arkadaşa bile bakmadan dönüvermişim ben instagrama :) Olsun, kalan sağlar bizimdir diye düşünüyorum ama ya tiktokunlarsa?!

      Sil
  8. Üzülme kuzum sen. Ben de bazı önemli nedenlerden dolayı yoktum. DönecDöneceğim yakında.

    YanıtlaSil

 
;