8.3.15

ne demiş kinsun?


gummornin okuyucu!

dünya kadınlar günü kutlu olsun.
umuyorum ki önümüzdeki yıllarda
dünyanın tüm kadınları eşit hale gelsin.

çocuğuna yemek bulamayan kalmasın,
lüksü için haddinden fazla para harcayan da.

birbirini fesatlıkla süzen kadınların gözleri miyop olsun,
kıskançların saçı dökülsün.

umuyorum ki bi gün dünyadaki tüm kadınlar
erkeklerin suistimal etmeyeceği kadar iyi niyetli olabilsin.

isteyen herkes anne olsun, herkes anne olmayı haketsin.

umuyorum ki yetiştirmeye çalıştığımız kızlar
bir erkeğe karşı kendini korumakla
bir erkeğe cinsiyetinden bağımsız bakabilmenin farkını
çok iyi bilerek sağlam bassın adımlarını.

allah büyük,
istersek hepsi olur.

bu arada eklemeden geçemicem,
erkekler günü neden yok?
eşitlikse eşitlik, hadi bakalım hep kadınlara mı?

yani aslına bakarsan kadınlar günü de gereksiz ama
kadın ilgiye ihtiyaç duyan ve genelde göremeyen bi varlık olduğundan
kadınlar günü, sevgililer günü, evlilik yıldönümü gibi
illa da hatırlasın günleri icat etmekle buluyo çözümü.
yoğusa adama de bakalım
evlilik yıldönümü de neymiş ya sen git maçını izle rahat rahat diye,
bi tane bulabilir misin
"çok kırıldım nası bu kadar umursamaz olabilirsin" diyeni.
bulursan uzaklaş zaten, genetiği bozuk onun
radyasyon yayar.

oğlu pek kıymetli, çok kıymetli, enn kıymetli erkek analarından
beklerdim erkekler günü icat etmelerini,
gelinlere zorla kutlatmalarını
bi hafta öncesinden "ay erkekler günü de geliyo ya
nası kutlasak" demelerini.

bu ara randımansız mısınız tatlım,
bak nası da gelmedi aklınıza?
 cık cık. yağuşturamadım.

allah kadınlara güç kuvvet versin de
layıkıyla oğullar kızlar yetiştirebilsinler.

sevgiyi, saygıyı, inancı, güvenmeyi,
güvenilir insan olmayı, sorumluluklarını bilmeyi,
insanları mutlu etmenin aslında zor olmadığını,
özgürlüğün gerçek sınırlarını,
saygı duymakla taviz vermek;
kendini kullandırmakla izin vermek arasındaki farkı,
 geçici şeyler için üzülmemeyi,
karşısındakini üzecek tercihler yapmamayı öğretebilsinler.

en önemlisi bu.
anne olmayı, baba olmayı öğretebilsinler,
öğrenebilelim.

umuyorum.


 

2 yorum:

  1. oyyy 2 oğlan annesi ben, neden aklıma gelmedi böle bişey kesin yapılmalı erkekler günü destekliyorum yarından tezi yok meydanlardayım protesto edecem düzeni
    feminist değilde karşıtı neki ondan olacam ben :)
    bi çiçek geleydi böle anarşist olazdım belki 8 martta:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşine çiçek almaktan erinmeyecek oğlanlar yetiştirecek ana sensin işte! yarından tezi yok bilinçaltlarına işlemeye başla, bak senden başlarlar ince davranmaya sen de karlı çıkarsın gelin de. zaten gelinimin olmasın diyen kayınvalidelerin daha çok hiçbişeyi olmuyo, ben diyim bak.

      Sil

 
;