5.11.13

bi kişi kan yutturur, bin kişi sürüyü güttürür, iki kişi evlenir.

 
 
g'mornin okuyucu!
naber?
 
uzun zamandır doğru düzgün ilgilenemezliklerim
an itibariyle bitmek üzere.
 
şimdi günlük tutar gibi tavırlarım olsun istemiyorum ama
ayıptır söylemesi geçenlerde evlendim.
bilmiyorum nasıl oldu,
inşallah çok iyi olmuştur çok da güzel iyi olmuştur.
 
herşeyden önce şunu söyleyebilirim ki
sanırım isteklerinin hemen hemen hepsi olan tek gelin
benimdir dünya üzerinde.
başka gezegenlerdeki yaşamı inceleyecek bilim insanlarına burdan sesleniyorum,
biloğumu takip ettiğinizi biliyorum;
incelemeye gelinlerin isteklerinden başlayın lüffen.
 
kapuçino rengi gelinliği görmeden önce
duyanlardan sürekli "aaoov o ne öyle"
"oo gelinlik dediğin beyaz olur"
"nişanlıktı da sen mi bozdun?" tepkileri aldım,
moralim bozuldu desem yalan olur.
yürüyün gidin nan benim gelinliğim benim kararım dedim;
şiddetle öneriyorum.
 
görenler benle eve gelmek,
o gelinlikten ayrılmamak istedi
ben o kadar diyim.
 
gelinliğin tasarımını ben üfürdüğüm için
modacım şuna buna diye teşekkür edemiyorum,
zaten insanların bireysel modacıları olmaz bana göre,
moda bireysel bişiy değildir,
kremdölakremlik yapıcam diye suyunu çıkarmayın.
 
ama mükemmel bi dikiş çıkardığı için
eren hanım'ı öperim
:*
 
başlamışken devam edeyim,
beni dünyanın en güzel gelini yapan yaşar hanım'a;
 
bütün gün enverin pöflemelerini,
ne zaman biticek bakışlarını,
benim gelinlikle yürüyemeyişlerimi çeken
-üstelik çok zor bi zamanında, bize hiç belli etmeden-
neş'e kübra photography'nin kraliçesi
neş'e hanıma;
 
lilyum da olsun orkide de olsun
hem top olsun hem sarksın,
mor olsun krem olsun
ya beyaz da olsun ama çiğ durmasın gelinliğim nerdeyse kahverengi şeklinde
ütopik isteklerimi gelin çiçeğine dönüştüren
fatih'teki çiçekçiye,

BÜÜÜTTTÜN AİLEME,

yanımda olan, olamayıp arayan,
aramayıp düşünen
yok nan o kadar da değil, bi arasalardı bari.
neyse işte arkadaşlarıma,
 
çantama tıkıp da götürsem mi ya dediğim
kuzenlerime,
 
nişanımdan daha harika bi düğünüm olmasını sağlayan
yine sultan sarnıç ekibine
-bağımlılık yaptı, çocukların düğününde de oraya inşallah-,
 
streslendikçe açıp açıp güldüğüm
bi takım sözlük yazarlarına,

nerlerdesin diye soran blog okuyucularına,

evden çıkarken iki buçuk saat
sarıldığımı bırakmadan ağlamamı,
başımı yerden kaldıramayışımı,
babamın kolunda inemeyişimi sabırla bekleyen,
benimle ağlayan bütün misafirlere,

hayatımda gördüğüm ennn eğlenceli düğün sonrası etkinliği düzenleyen
enverin arkadaşlarına,
(ama eğri oturup doğru konuşalım,
enveri una yumurtaya suya bulamak biraz abartı oldu,
hanginiz gelip duştaki yumurta kabuklarını temizleyecek?
ha? hanginiz?!)
 
tenks e lat!
hepiniz benim bebeklerimsiniz.
sondaki grup hariç.
koca adamsınız nan ayıptır.
 
şimdi gelelim bu sürecin bana kattıklarına
(çok umrunaydı, ebet)
 
 öncelikle belki bilmeyenleriniz vardır,
söyliyim evlenince bi kocanız oluyo.
garip bişey, henüz alışamadım.
benim bu zamana kadar bildiğim kadarıyla sadece insanın annesinin kocası olurdu
bu evlilik tüm bildiklerimi yıktı diyebilirim.

bunun dışında yüzüğün yeri değişiyomuş,
ama bana bunu nişan zamanı demedikleri için
yüzüğün yeri de değişmedi hep sağda kaldı.
sen bu hatayı yapma okuyucu,
maazallah telafi falan edemezsin
önce sağa tak sonra sola.
(ya da tam tersi, bilemedim)
 
sakın yapma, ne pahasına olursa olsun.
 
çantanda herşeyi kolaylıkla bulabiliyomuşsun,
telefonu cüzdanı el atınca çıkarabiliyomuşsun gibi
bi de aile cüzdanın oluyo.
 
sonra kafan karışıyo,
e burda altı çocuk için sayfa var;
on çocuğu olanlar falan nasıl yani ne biçim?! 
 
 sürekli evin yüzünde gezinen bi insanla karşılaştığın yetmezmiş gibi
(bkz: evin erkeği)
bi de burası neresi, bu kimin yatağı,
oha perdeler ne alaka ya tepkileriyle
yeni eve alışma süreci yaşıyosun.

hayır bi de beynin ambale olmuşken,
her sabah bi mala bağlarken
üstüne balayı diye bişey icat etmişler.

hadi ikinci gün üçüncü gün eve alıştım,
ilk uyandığımda odayı yadırgamıyorum
tavan niye burnuma değmiyo diye şaşkınlıklar yaşamıyorum diyosun tam;
hop! balayı.
 
başla baştan.
burası neresi..
 
henüz mutfağa girmemiş olduğum için
sana o kısımdan bahsedemicem ama
söylemem gereken bişey var;
bommmba gibi bi blog geliyo sana.
 
iki kişilik yemekler!
 tüm altı kişilik yemek tariflerine inat!
 
nikah kısmına gelince,
nikah dairesindeki salonlarda
üç saat önceden gelip nikahlarını bekleyen
çiftler ve misafirler var.
olma annem sen onlardan.
 
sonra çıkın lüffen diyince kapıda cıklayıp
"çıkardınız da nooldu?" diyenlerden hiç olma.
hazır konuya gelmişken,
yaptı da nöördü?!
 
 
 ananı babanı kuzenini amcanı halanı her aradığında
hüngür şakır ağlama sürecini geçiyorum;
belki bizim kadar birbirine bağlı bi aile değilsindir
gözün korkmasın.

ökküz gibi gardrobu bırakıp
bi dolaba iki kişi sığma çabaları da cabası.
biz dedik sığamıyoruz,
bari kıyafetleri koyalım.
istersen sen de öyle yap, daha rahat oluyo.
 
bak okuyucu,
bana herkesler -başta gülbilge'nin annesi zeynep- söyledi de
ben çok farkına varamadım.
biliyorum sen de varamicaksın ama;
bu sorumluluğu üstümden atmam lazım.
 
tadını çıkar!
 
günün birinde bu sürecin içine girdiysen
sahiden tadını çıkar.
o kadar planladığından sapıyo,
anlık değişimler yaşıyosun ki
damat değişmediği sürece bence sıkıntı yok.
bunun dışındaki herşeye gülümse.
işin sırrı gülümsemektee!
 
ben yapamadım,
elimden geldiğince denedim ama
kınadaki düğündeki aksaklıklara
gülümseyip geçmeyi;
bi iki kere patlamışlığım var.
 
bi gelin çiçeğine, bi gelinliğin başörtüsüne.
zira kensi battaniyeydi sanırım..
 
ama şu an farkediyorum ki
detay dediğin önemsizdir.
 
hayatını detaylardan uzak,
oldukça sade bi şekilde kur bana kalırsa.
mesela televizyada sadece ntv spor olsun,
başka kanala gerek yok.
 
bu da hayatın en değişen yönlerinden biri..
 
 önemli olan sen yere düşerken
"senin yüzünden pozisyonun gelişini göremediiğm" demeyen,
maç özeti izlerken "bi sus" bakışı atmayan bi insanla evlenmek.

gerisi boş, kına düğün detayları fotolar gelince..

öperim :*

edit:
bunu da paylaşamadan edemedim,
bunca yıllık evlilik kültürümü "married with children"a borçluyum,
umuyorum bi al bundy'yle evlenmemişimdir..
hayatının şarkısı olsun okuyucu!
 
 
 
 
 

50 yorum:

  1. Anaaam ne ara? Hazırlıkları falan biliyorduk da düğünün bu kadar yakın olduğunu bilmiyordum. Allah bir yastıkta kocatsın inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok önceden belliydi aslında da yazmamıştım tarihini falan. amin.. ben de bu telaşlar bittiğine göre bloglar alemine turbolu jet hızlısıyla dönüş yaptım, mutluyum huzurluyum :)

      Sil
  2. İnanmıyorum insan bi haber verir kuzum! Burdan dua ederdim senin için ne bileyim ayakkabının altına adımı yazmanı falan isterdim :D neyse canım mühim degi bunlar latife yapıyorum.allah mesut etsin hayırlı olsun gelinliğini cok merak ettim peki biz de görebilcek miyiz? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geri saydım ben dokuzdan aslında, ama sadece dokuz dediğim için pek geri sayım gibi olmadı ondan bilemediniz hiç.

      fotolar çıksın, paylaşırım nişandaki gibi (:

      Sil
  3. Ne güzel yazıyorsun insanın okudukça okuyası geliyor
    inşallah evliliğinde blogundaki gibi akıcı neşeli herkesin anlayabileceği ama sırrını sadece senin bildiğin gibi olur :) çok mutlu ol inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi bloggera yapılabilecek en sağlam evlilik temennisi sanırım bu :) teşekkür ettim kocaman, ayının yavrusunu boğduğu gibi sarıldım. tamam, nefes al.

      Sil
    2. hahhaahhaa evlilik konusunda tecrübeliyim desem de, benim bile 10 yılın üstüne öğrenecek bişeylerim çıkıyor ;) sevgiyle kal

      Sil
    3. :) öperim :*

      Sil
  4. Hayırlı olsun sema! Ömür boyu mutluluklar dilerim.
    Yazının bazı kısımlarında kocaman gülümsettin beni :) Öğütleri de bekar bir blogger olarak dikkate alıyorum hehheh
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :)

      alcasın tabi. boşuna mı nenelik yaptım ben burda, öğüt verdim o kadar. senin evlilik yazılarını da okuruz inşallah.

      Sil
  5. Vay be kedi canına bir can daha eklendi demek ; bekasını dilerim saadetinin, huzurunun o vakit. Mürüvvet kelimesinin "yiğitlik" anlamına geldiğini biliyor muydunuz ? Bak yine bir cins ayrımcılığı değil mi. Tebessüm. Şimdi boşverelim bunları, insan bir davetiye atardı yahu ; saadet zincirine, amaaan, takı kuyruğuna biz de dahil olurduk. Tebessüm.

    Sağlıcakla ve saygıyla

    Aylak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dedim ben isteyen olursa davetiye göndereyim diye ki (:

      bi de yok artık öyle takı kuyrukları falan, bence lüzumsuz işler.. amintobello!

      selametler

      Sil
  6. tebrik ederim canım mutluluklar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, mutsuz olursam da gelir omzunuzda ağlarım artık (:

      Sil
    2. her zaman :)
      (bu da beddua gibi oldu sanki, hiç ayarım yok)

      Sil
    3. ahaha hiç gülesim yoktu be :D

      Sil
  7. Nası ya?
    Amman yarabbim, tüm bloggerlar tek tek evleniyor, ilkokul arkadaşlarım yetmiyormuş gibi bir de siz evlenin, bir de siz vurun gariban melodrama.:(

    Ama yine de sana bi torpil geçip mutluluklar diliyorum.:) Boy boy bebeklerin olsun, anneleri gibi eğlenceli olup hayata renk katsınlar.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melo'nun teşrif etmesi, onurlandırması başlı başına torpil zaten :)

      ahhh melom.. bebek dediğin hayata katsa katsa kusmuk katar, ne rengi..

      Sil
  8. mutluluklar hem de musmutluluklar dilerim:) yeni evlenmiş biri olarak evliliği çok eglenceli bulanlardanım ben de, bu arad aiki kişilik yemekler blgounu dört gözle bekliyorum butun tarifleri ikiye uce bölmekten hiç bi tarifi tutturamaz oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tammamen denenmiş, denerken resimlenmiş bi blog bekliyo sizi. yaptım olmadılar da var, aynı hataları yapmayalım diye (: belki bi gün dört kişilik yapar, birlikte yeriz ^^

      Sil
  9. hayırlı olsun o zaman,darısı da başıma =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazaydım altına ayakkabımın :)

      Sil
    2. ay keşke =(

      Sil
  10. ben de su içtiğim bardaklar sehpanın üzerinde bıraktığım gibi günlerce kaldığında ve bütün bulaşıkları benim yıkamak zorunda olduğumu farkettiğimde anlamıştım evlendiğimi ve artık annemin peşimden dağıttıklarımı toplamadığını.. ilk şoku atlatınca insan kendine göre bi strateji geliştiriyor. alışırsın zamanla :) hayırlı olsun yeni medeni halin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmm işin bi de o boyutu var.. du daha eve gidemedim, isyan bayrağı çekerim yakında :)

      Sil
  11. hayırlı olsun canım, bir yastıkta ömür boyu...

    YanıtlaSil
  12. Hayırlı olsun. Mutlu mesut bahtiyar olun.bir ömür boyu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hep birlikte inşallah (:

      Sil
  13. hepsini tek tek okucam ama tek soru: YAĞMUR YAĞDI MI?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) biz o riski alamadık bebek, sözleşmeyi iptal ettik düğün yerini değiştirdik. iki hafta kala başka yer de bulamadığımız- ortak karar veremediğimiz için yine nişan mekanında karar kıldık; çok da isabetli oldu. yoğusa üşüyen, deniz kenarıydı kır düğünüydü hepimizi hasta edip yolladılar diyen onca teyzenin çenesini kim çekecekti? oğ diyır..

      Sil
  14. simdi suraya kizan bir surat yapistirdim .aha
    sonra dilimi cikardim .
    insan bir evleniyorum buyur gel abla der :)))
    kiyamam sakin . latife kabul et lütfen .
    kizim yerine koymusken seni bu kaprisi yapmaya hakkim var diye düsündüm ;) haddi astimmi ?

    tek istegim var senden kocandan önce yaslanma sakin .
    blogundan tanidigim kadari sen hayat dolu bir insansin ,esin cok sansli yanlizca tebessüm kirisikliklari olacak .
    iki cihan saadeti diliyorum cuvaldizim

    gülümseeeeeeeeeeeeeee
    resimleri istiyorummm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama ben demiştim ki gelmek isteyene hemen davetiye yollayayım diye :(

      hayat, kimin ne zaman neden etkilenip birden çökeceğini kim bilebilir ki.. amin; önemli olan sahiden iki cihan saadetiyle nasiplenebilecek bi evlilik yapmak sanırım.

      gülerim hem de koccaman :)

      gelsin, ekspires baskı yapcam size :*

      Sil
  15. OHA OHA OHA!
    Neler olmuş?! Oha!
    Sema çok sevindim, çok mutlu ol *.*
    OHA!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehe kıyamam nası şaşırmış (:

      işte benim nohut'tan habersiz olmamın tek müsebbibi bu telaşlardır..

      Sil
    2. Oha 5 kez oha demişim! :D

      Sil
    3. 6 oldu bebeyim, 187.de hediye yollicam sana (:

      Sil
  16. ebetçi okuyucu22:59

    oh deee nihayet be!
    sultan sarnıç ha, diyeydin gelirdim çok yakınındayım ben oranın be ya. neyse bensiz de güzel geçmiş düğünün iyi bari :P bundan sonra gereksiz şeyleri kafana takma bari. hayırlı uğurlu huzurlu 10 çocuklu musmutlu ol innnnnnnnnnnnnnşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bütün samimiyetimle söylüyorum, keşke gelseydin.. tanışırdık mis gibi (: nişanda da çağırırdım bilseydim..

      Sil
    2. ebetçi okuyucu13:33

      yukarda da okudum bissürü gelmek isteyip gelemeyen var. sen gizi gelin görmesine çağır en güzeli (bkz: adres ver gelelim) , hem herkes hediye getirmek zorunda kalır öyle düğünde pastadan yiyip kaçma yapamayız karlı çıkarsın yazıcı. devir tasarruf devri.

      başlıktaki kanı kusturan her kimse gösterirsin, aradan çıkarırız.

      Sil
    3. oy yirim (: beklerim, mail at bana; smaselcuk@hotmail.com. adres vereyim, koş gel. ama hediyesiz, kek börek yiyip kaçmalı.

      Sil
  17. Sonradan okuyucu olaraktan tebriks tebriks tebriks :D

    Musmutlu olun inşallaaah :))

    Demiştisindi eveet bu postu beklerkene kaçıran bir insanım o ayrı.benim marifetim ama çok değişik yeteneklerimden biri beklerken bişileri kaçırmak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuyucu okuyucudur, öncesi de sonrası da yemelik :)

      amiiin.. benim de öyle değişik yeteneklerim vardır, saati bana göre ayarlayııın ben gelemem diyip diyip sonra gitmeyi unutmuşluklarım falan.

      Sil
  18. Merhaba, bloğunuzu uzun süredir okuyucu olarak takip ediyordum. İlk defa yorum yazıyorum :)

    2 kişilik yemek tarifleri bloğu açarsanız ilk takipçilerinizden olabilirim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha çok yazsan ben çok mutlu olurdum ki ^^

      geliyo, tasarladım bu hafta açıcam inşallah

      Sil
  19. oooo yoooo diyorum yazıcı bir resim bir resim bari koyaydın gelinliğinin rengini tam analize edeydik yaaa ☺️ evlendınde neee oldu ne değişiti yazıcı bı de hele 😁😁😁 ya şaka biyana Allah ömür boyu mutlu ede tabi arada mutsuzluklar olacak ama Allah onlarıda tatlı göstere inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha gelmedi ki resimler, koyucam yav aklımda (:

      onları da uzuuun uzun anlatıcam neymiş ne değişmiş. bekle beni tamam mı?

      amin.. allah tahammül gücü versin hepimize, her konuda..

      Sil
  20. Seni de kaydettik bu listeye kaydoldun kızım sen Allah kabul etsin.
    İyi dilekler yapmıycam iyi olcaksın bilirim.
    Öperim koklarım..diycem ama artık izin olur mu bunu yapmama bilemiycem....şimdilik..

    İyisin sen dimi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (: 20 günlük bir internet bağlantısından dolayı ttnetle kavga etme sürecinden sonra turbolu jet hızlısıyla döndüm. izin mi? hah! benim bedenim benim kararım. bu cümlenin de kullanılabileceği en mantıklı yer burası sanırım; zira kürtaj cinayettir yeri gelmişken bi kere daha söyliyim ben.

      iyiyim çok; yeni bi hayata alışmaya çalışıyorum. anamı babamı evimi ço özlüyorum. hep böyle kalmicak dimi?

      bak bi de kendini tanıtmış. efsanesiniz bağyan; gerek var mı tanıtmalara?

      öperim :*

      iyi ki varsın..

      Sil

 
;